Brytyjska organizacja charytatywna zaczęła realizację nowej kampanii o przeciwdziałaniu otyłości. Celem uświadamiania społeczeństwa, że niezdrowa nadwaga może być przyczyną zachorowalności na raka. Cancer Research przygotowała spot reklamowy oraz hasło „obesity” z wybrakowanymi literami.
Zobacz również
-
Świąteczne ciężarówki, ale bez Coca-Coli: bożonarodzeniowa kampania Save the Children
-
Znani aktorzy kontra świąteczna presja. Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w kampanii o presji rodzinnych świąt
-
UNICEF zwraca uwagę na kryzys klimatyczny. W sercu Brazylii stanęła szklarnia zamieniona w szkolną klasę
Choć kampania w prosty, a jednocześnie dosadny sposób przekazuje, że warto zacząć liczyć się z nadwagą, organizatorom bardzo mocno dostało się w sieci. Spot i hasło wywołało fale krytyki i zostało potraktowane, jako dyskryminujące i ośmieszające otyłych. Powstała nawet akcja, która zachęcała do wpłacania datków na inną organizację niż Cancer Research UK.
Organizacja nie zaprzestała swoich działań, co więcej, oświadczyła, że nie ma zamierza zmieniać charakteru kampanii oraz „ czuje się w obowiązku, by przekaz rozpowszechniać, ponieważ otyłość jest przyczyną zachorowalności na raka”.
Czy wg Was kampania naprawdę jest aż tak obraźliwa?
UNICEF zwraca uwagę na kryzys klimatyczny. W sercu Brazylii stanęła szklarnia zamieniona w szkolną klasę
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aby dotrzeć do ludzi potrzeba mocnego przekazu, dlatego dla wszystkich miłośników małych, średnich i dużych kobiecych piersi, Ruch Breast Cancer Assistance (MACMA) zaprezentowała spot „Everybody Loves Boobs”, który ma podnosić świadomość społeczną na temat choroby, która dotyka prawie 1,7 miliona kobiet rocznie na całym świecie. Mowa tu o raku piersi.
PS2
Rak płuc jest najczęstszą przyczyną zgonów na świecie. Codziennie nowotwór zabija 426 osób, czyli 18 zgonów następuje w godzinę lub 1 zgon co 3,5 minuty. Dlatego organizacja Ad Council w ubiegłym roku uruchomiła kampanię, która ma zwiększyć świadomość na temat przełomowych badań przesiewowych.