grafika: fotolia.pl
Dziś przedstawiamy kilka najpopularniejszych lub po prostu najciekawszych, narzędzi e-marketingowych, mogących wydatnie wesprzeć działania marketingowe kancelarii prawnych.
SERWIS TEMATYCZNY
Tutaj królem jest content. Serwis tematyczny kancelarii to swoista baza wiedzy w określonym obszarze prawa. Oczywiście nie sztuką jest przepisać kodeks i opublikować pod określoną domeną. Chodzi o to, aby dzielić się praktyczną wiedzą na tyle umiejętnie, żeby zainteresować przeciętnego przedsiębiorcę lub przeciętnego Kowalskiego, a niekoniecznie wyłożyć na tacy cały swój prawniczy know-how.
Serwis tematyczny, to podobnie jak blog, inwestycja długofalowa. Zamierzonym efektem jest budowanie eksperckiego wizerunku kancelarii oraz systematyczne uświadamianie i generowanie potrzeb poprzez edukację.
Taki wortal z prawdziwego zdarzenia pośrednio może też pełnić funkcje sprzedażowe, subtelnie kierując ruch np. na określone landing pages.
Dodatkowo jest też oznaką prestiżu oraz zaangażowania kancelarii.
Przykład: portal Prawo Dla Samorządu
SERWIS PRODUKTOWY
Coraz częściej jest tak, że kancelaria ma w swojej ofercie określone, powtarzalne usługi albo produkty. Mogą nimi być: przeprowadzenie rozwodu (www.DivorceDeli.com), zakładanie spółek czy pakiet usług dla przedsiębiorców. Serwis produktowy przedstawia najważniejsze elementy oferty, pokazuje korzyści i zachęca do podjęcia określonego działania (nawiązanie kontaktu, zakup, pozostawienie danych kontaktowych).
Może on także funkcjonować jako indywidualny element strategii marketingowej, pod nową domeną, co spowoduje, że w pierwszej kolejności promowana będzie określona usługa / grupa usług, a nie kancelaria.
Przykłady:
LANDING PAGE
Prawniczy landing page powinien być idealnie skrojoną mikrostroną nawołującą do określonej akcji. Lądując w takim mikroserwisie użytkownik w efekcie powinien mieć dwie możliwości: wykonać akcję, założoną przez twórców (np. która przybliży go do kontaktu z kancelarią) albo przy braku zainteresowania usługą opuścić stronę. To podejście trochę „zerojedynkowe”, jednak jak pokazuje doświadczenie, wymiernie przekładające się na określoną konwersję.
Dobra strona docelowa powinna zawierać jasny komunikat (może być to krótka i interesująca historia w postaci animacji, filmu lub interaktywnego grafu), elementy graficzne wspomagające komunikację i nawołanie do akcji oraz co najważniejsze - przejrzysty formularz kontaktowy.
SERWIS WWW KANCELARII
Strona internetowa kancelarii prawnej to bardzo często graficzo-tekstowa wersja listy "tego co można" z Kodeksu Etyki Adwokackiej albo Kodeksu Etyki Radcy Prawnego.
Tymczasem z punktu widzenia klienta bardzo ważne są 3 sprawy:
- w czym specjalizuje się kancelaria
- kto za nią stoi
- jak można się z tymi specjalistami skontaktować
SPECJALIZACJA
Kancelaria powinna pokazać swoje najmocniejsze strony. To może być doświadczenie w obsłudze firm z określonej branży albo wysokie kompetencje w określonej dziedzinie prawa. Klienci znają specyfikę swojej branży i znacznie chętniej nawiążą współpracę z prawnikami, którzy rozumieją ich problem.
Do pokazania specjalizacji można wykorzystać duże zdjęcia wysokiej jakości czy nawet materiał filmowy, ale należy też pamiętać o sugestywnych i zwartych tekstach.
W niektórych przypadkach można pokusić się też o stworzenie krótkiej historii, która opowie o kancelarii i jej największych zaletach..
Przykłady:
Dr Krystian Ziemski & Partners Kancelaria Prawna
ZESPÓŁ
Ludzie to największy kapitał każdej kancelarii, bo ludzie to wiedza i doświadczenie. Dlatego nowoczesna kancelaria powinna chwalić się swoim zespołem, bo to właśnie on przyciąga klientów.
Zespół można pokazać w dość luźny albo bardzo formalny sposób. Cechą wspólną powinien być profesjonalny wizerunek. Sesja zdjęciowa z prawdziwego zdarzenia, dopasowana do charakteru strony i profilu kancelarii to bardzo ważny element układanki.
Przykłady: