Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Badanie AdNation: zwyczaje branży reklamowej vs reszty społeczeństwa

W Polsce po raz pierwszy zostało przeprowadzone badanie AdNation. Miało ono na celu sprawdzenie, jak branża reklamowa postrzega i wykorzystuje narzędzia komunikacji w porównaniu z resztą społeczeństwa.
O autorze
1 min czytania 2018-08-06

Badanie AdNation w Polsce zostało przeprowadzone wśród przedstawicieli domów mediowych, agencji reklamowych i reklamodawców. Łącznie wzięło w nim udział 172 przedstawicieli branży reklamowej w Polsce. Badanie zostało zrealizowane przez Kantar Millward Brown na zlecenie TVN Media.

Większość osób z branży reklamowej biorących udział w badaniu – 54% – była w wieku 25-34 lat oraz 35-44 lata – 35%. Jest to znaczna różnica w porównaniu do reszty populacji Polski, w której większość badanych była starsza, w wieku powyżej 35 lat.

Badanie wykazało istotne różnice w multimedialności przedstawicieli branży reklamowej i reszty społeczeństwa. Najpopularniejszymi urządzeniami, które przedstawiciele branży reklamowej posiadają w swoich domach, są smartfon – 94%, laptop – 92%, telewizor – 56% i tablet – 52%. Jeśli chodzi o resztę społeczeństwa, najpopularniejszymi urządzeniami są telewizor – 86%, smartfon – 65%, laptop – 63%, zwykły telefon komórkowy – 31%.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Różnice pomiędzy przedstawicielami branży reklamowej a resztą społeczeństwa widoczne są także w rodzaju urządzenia, na którym oglądane są programy, seriale, filmy telewizyjne. Wśród branży najwięcej osób ogląda wspomniane treści na laptopie – 65%, natomiast wśród reszty populacji króluje telewizor – aż 84% osób wybiera to urządzenie. Znacząco różni się także czas spędzany przez obie grupy na oglądaniu telewizji w trakcie dnia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Branża reklamowa ma także zupełnie inne upodobania odnośnie oglądanych seriali i programów. Najpopularniejszymi produkcjami wśród jej przedstawicieli są Stranger Things – 51% i House of Cards – 43%. Z kolei reszta społeczeństwa najczęściej ogląda Mam talent – 61% i Na Wspólnej – 35%.

Znaczące różnice pomiędzy dwiema badanymi grupami widoczne są także w odsetku osób korzystających z konkretnych portali społecznościowych, stron internetowych, aplikacji i usług. Branża reklamowa najczęściej korzysta z YouTube’a – 93%, Facebooka – 92% i LinkedIna – 74%. Reszta populacji Polski najczęściej używa tych samych serwisów, Facebooka – 58% i YouTube’a – 52%, jednakże jest to znacznie niższy odsetek użytkowników z tej grupy.

Jeśli chodzi o samą intensywność korzystania z serwisów społecznościowych, różnica jest kolosalna. Branża w social media wg estymacji spędza dziennie aż 3 h 27 min, a reszta populacji jedynie 25 min.

Z pełnymi wynikami badania możecie zapoznać się tu >