Browar Namysłów przypomina lokalną historię na ogromnym przestrzennym muralu

Regionalny browar postanowił stworzyć coś, co będzie ukłonem jednocześnie dla historii miasta i mieszkańców Namysłowa. W efekcie powstał obraz o powierzchni 335,44 m².
O autorze
1 min czytania 2018-09-18

240 litrów farby, 1 400 godzin, 13 artystów oraz jedna wspólna idea browaru oraz gminy Namysłów, tyle trzeba było, aby zwykłą szarą ścianę przemienić w malarskie arcydzieło. Mural ozdobił ścianę przy skwerze Profesora Leszka Kuberskiego vis a vis siedziby Browaru Namysłów. Powstał dzięki współpracy regionalnego browaru z władzami miasta. Mural przedstawia średniowieczne targowisko, podczas którego król Kazimierz Wielki zawarł z Karolem IV Luksemburskim pokój namysłowski.

–  Chcieliśmy wnieść odrobinę radości, kolorów w codzienność mieszkańców Namysłowa i tak zrodził się pomysł na mural. Namysłów to miasto o bogatej historii i browarniczych tradycjach, więc co do tematyki muralu, byliśmy zgodni – mówi Czesław Wojciech Szczepaniak, Prezes Zarządu Browaru Namysłów.

Wielkoformatowe malowidło zachwyca dbałością o detale, obraz jest przestrzenny, targowisko aż kipi od gwaru kupców i lokalnych rzemieślników. W ostrołukowym oknie wieży, za kratami widać głowę Andrzeja Pentrewo, fałszerza monet oczekującego na karę ścięcia wykonaną na rynku w Namysłowie. Widoczna w oknie dziewczyna to Ludmiła Tobarskin, która zasłynęła w historii Namysłowa burzliwym związkiem z komendantem zamku Maltzem, również straconym. Nie zabrakło również elementów podań i legend. Nad miastem góruje smok, bohater legendy Smogorzowskiej według której swoją nazwę Namysłów zawdzięcza uciekającym przed krwiożerczym gadem mieszkańcom okolic, którzy w Namysłowie obmyślali strategię walki z potworem.

Twórcami muralu są artyści z grupy Murall. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Marka Medicine w ramach promocji kolekcji odzieży Street Art stworzonej we współpracy z dwiema artystkami – Natalią Rak i Beatą Śliwińską Barrakuz, zaprezentowała brawne murale w Krakowie i Warszawie.

PS2

Netflix został partnerem tegorocznego Marszu Równości i Poznań Pride Week. Na jednej z kamienic w centrum miasta powstał tęczowy mural z bohaterką serialu „Orange Is the New Black”.

PS3

W 2016 roku na warszawskim Placu Zawiszy można było oglądać mural marki Victorinox. To pierwszy na świecie mural szwajcarskiego producenta kultowych scyzoryków Swiss Army Knife.

PS4

Marka GARDENA postawiła w tym roku na niecodzienną formę promocji swoich produktów. W Warszawie oraz Wrocławiu powstały murale promujące ogrody wertykalne oraz inteligentny system do zarządzania ogrodu dostępne w ofercie firmy.