Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Agency Management Institute: Sprawna i szybka realizacja i obsługa projektów najważniejsze przy zlecaniu na zewnątrz usług marketingowych [badanie]

Strategiczny insight agencji marketingowych jest najmniej poszukiwaną kompetencją przez większość firm zlecających usługi komunikacji marketingowej zewnętrznym agencjom. Firmy oczekują sprawnej egzekucji zgodnej z przyjętym planem działań – wynika z badania Agency Management Institute.
O autorze
1 min czytania 2018-09-20

Podczas tegorocznej konferencji Content Marketing World 2018 w Cleveland zostały zaprezentowane najnowsze badania przeprowadzone przez amerykański Agency Management Institute, poświęcone zagadnieniu outsourcowania usług marketingowych od zewnętrznych agencji. Instytut zbadał łącznie 500 firm. Respondentami byli właściciele oraz prezesi, dyrektorzy i wicedyrektorzy marketingu, a także dyrektorzy finansowi.

Wyniki obszernego badania pokazały, że kompetencje związane z opracowaniem strategii komunikacji nie są kluczowe dla firm zlecających usługi komunikacji marketingowej, a coraz więcej firm oczekuje raczej sprawnej egzekucji zgodnej z przyjętym planem działań. Zamiast strategicznych insightów warto pokazać świeże pomysły i zrozumienie grupy docelowej, co będzie bardziej atrakcyjnym sposobem mówienia o strategii.

– Wyniki badania Agency Management Institute obalają wiele mitów, popularnych również na polskim rynku. Jednym z nich jest przekonanie, że mali klienci zlecają na zewnątrz więcej zadań z obszaru marketingu. Tymczasem jak pokazuje badanie 500 firm, liczba zadań zlecanych zewnętrznym agencjom jest znacząco większa w przypadku dużych firm, z dużymi zespołami marketingowymi. Blisko 80% firm z zespołami powyżej 100 osób outsourcuje więcej niż połowę swoich zadań marketingowych – komentuje Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Im większy wewnętrzny dział marketingu tym większą liczba współpracujących agencji. Wśród zbadanych firm blisko 75% współpracuje obecnie z więcej niż jedną agencją. Połowa firm korzysta obecnie z usług 2-3 agencji, największe nawet z 5 jednocześnie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing