Leah Juaymah Mababangloob (LEGO): Naszą inspiracją są dzieci – nieustannie się od nich uczymy, czerpiemy z ich ogromnej, dzikiej wyobraźni

Leah Juaymah Mababangloob (LEGO): Naszą inspiracją są dzieci – nieustannie się od nich uczymy, czerpiemy z ich ogromnej, dzikiej wyobraźni
– Mamy dobre pomysły, gdy się naprawdę staramy, ale co z tymi wspaniałymi? One tkwią w zabawie – o tegorocznej edycji Festiwalu Cannes Lions, zrealizowanych projektach i źródłach inspiracji opowiada Leah Juaymah Mababangloob, senior art director w LEGO.
O autorze
3 min czytania 2018-11-16

Leah Juaymah Mababangloob, senior art director w LEGO, doświadczenie zdobywała w agencjach reklamowych na Filipinach i w Singapurze. Teraz spełnia swoje marzenia zawodowe w firmie LEGO w Danii. W tym roku została doceniona w programie See It Be It, podczas Festiwalu Cannes Lions, jako jedna z zaangażowanych i kreatywnych liderek. Podczas konferencji Imagination Day podzieli się swoją pasją i wrażeniami z pracy w kultowej firmie LEGO. Leah wystąpi podczas tegorocznej konferencji Imagination Day już 19 listopada w Warszawie.

Który z projektów nagrodzonych w tym roku podczas Festiwalu Cannes Lions podobał Ci się najbardziej?

Myślę, że #BloodNormal to bardzo odważny projekt. W pełni zasłużył na zdobytą nagrodę, zwłaszcza na Grand Prix.

Ten rok był bardzo szczególny dla kobiet, tych z branży i tych spoza niej. Przed nami jeszcze długa droga, ale bardzo się cieszę, że żyję w obecnych czasach i mogę obserwować początek zachodzących zmian. Bardzo mi się podobało też „Palua Pledge”. Kreatywne rozwiązanie dotyczące stawiania stempla w paszporcie jest takie proste, a zarazem sprytne. Często przegapiamy okazję, by pójść w kierunku takich prostych pomysłów.

Jaki jest najbardziej wymagający projekt, nad którym pracowałeś? Z którego projektu jesteś najbardziej dumny?

Przytoczę projekt z mojej poprzedniej agencji – Canon Instazoom był najbardziej wymagającą realizacją, gdyż musieliśmy uchwycić wiele ujęć z dystansu i stworzyć tony contentu wizualnej opowieści na Instagrama (wtedy nie było zoomu).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Miałam okazję uczestniczyć także w projekcie „It’s more fun in the Philippines”. Jest on dla mnie naprawdę super-specjalny, ponieważ:

  • praca przy nim dostarczyła naprawdę mnóstwo radości,
  • bardzo znacząco wzmocnił sektor turystyki na Filipinach i popchnął cały naród do tworzenia głupich memów!

Skąd bierzesz inspiracje do kreatywnej pracy? Jakie źródło inspiracji jest dla Ciebie najlepsze?

Gdy pracujesz w LEGO, często słyszysz, że naszą inspiracją są dzieci. Tylko i wyłącznie dlatego, że to szczera prawda! Uwielbiają się bawić i nieustannie się od nich uczymy, czerpiemy z ich ogromnej, dzikiej wyobraźni. Mam szczęście, że posiadam bratanków i siostrzenice, z którymi mogę rozmawiać na Skype lub FaceTime. Czasami podsuwają mi pomysły, gdy jestem w kropce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co jest najtrudniejsze w kreatywnej pracy?

Najtrudniejsze jest przejście z dobrego do wspaniałego. Mamy dobre pomysły, gdy się naprawdę staramy, ale co z tymi wspaniałymi? One tkwią w zabawie. To rzemiosło. Ten moment eureki na mecie. Czasem jest to wypuszczenie przekazu w odpowiednim momencie. W większości przypadków, to po prostu szczęście. Ale każdy case to mnóstwo pracy, przeróbek od początku do końca oraz wytrwałość.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co Cię najbardziej ekscytuje w pracy w branży kreatywnej?

Kreacja sama w sobie jest dla mnie ekscytująca! Zawsze ekscytuje mnie, gdy mogę coś stworzyć – czy to będzie insight, który mogę przełożyć na wizualną ekspresję, czy też retusz fotografii na potrzeby przekucia pomysłu.

Jakie są obecnie największe trendy w reklamie?

Nie znoszę nazywać ich trendami, bo ta optymistyczna część mnie wierzy, że to coś stałego: wartościowa praca. Właśnie czytałam badanie, według którego obecnie więcej ludzi ufa markom niż rządom. Dlatego uważam, że teraz jest najlepszy czas dla branży reklamowej i dla marek, które chcą wstrząsnąć światem poprzez swoje wartościowe przekazy.

Czego możemy się spodziewać po Twoim wystąpieniu na konferencji Imagination Day 8?

Będę mówić o tym, jak to jest pracować w wewnętrznej agencji reklamowej w LEGO. Moja prelekcja nosi tytuł „Kiedy praca jest zabawą”, ponieważ bycie kreatywnym ma wiele wspólnego z naszą zdolnością do uczestniczenia w zabawie. Podzielę się kilkoma case studies, ale przedstawię też moje własne doświadczenia i nauki wyciągnięte z tego, jak swawola może prowadzić do lepszej i przyjemniejszej pracy kreatywnej.

 

Konferencja Imagination Day odbędzie się już 19 listopada w Warszawie. Przeczytaj wywiady z innymi prelegentami:
>>> Alex Sinclair (IBM): Gdziekolwiek jest emocja, tam pojawia się szansa do działania 
>>> Bohb Blair (Starcom): Naszym produktem jest doświadczenie
>>> Kuba Sagan (KTR): Sensem istnienia branży kreatywnej jest poruszanie ludzi
>>> Andrew Popplestone (Territory Studio): Najtrudniejsze jest, aby zdać sobie sprawę, kiedy należy przestać eksperymentować
>>> Rey Andrade (72andSunny Amsterdam): Każdy projekt jest wyzwaniem i powinniśmy być za to wdzięczni
>>> Benjamin Simon, Dirk Schuster (FOREAL): Doceniamy to, że każdy projekt niesie ze sobą coś nowego i jest pełen wyzwań