Reklama Mango na Cyber Monday niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy

Reklama Mango na Cyber Monday niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy

Z okazji zeszłorocznego Cyber Monday, marka odzieżowa Mango przygotowała promocję „-30% na wszystko”. Okazało się jednak, że niektóre produkty nie zostały objęte okazją. Rada Orzekająca KER uznała, że reklama mogła wprowadzać w błąd.

zdjęcie: depositphotos.com

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę internetową hiszpańskiej firmy PUNTO FA, właściciela popularne marki odzieżowej Mango. Skarżący w swoim oświadczeniu napisał, że z okazji Cyber Monday brand przygotował promocję „-30% na wszystko” – takie sformułowanie widniało na stronie internetowej Mango.

„Dopiero przy dokładnej weryfikacji (w moim przypadku - przy nieudanej próbie skorzystania z kodu promocyjnego w koszyku), wychodzi na jaw, że wykluczeń jest całkiem sporo - m.in. nie dot. kolekcji oznaczonej jako "New collection", nie łączy się z innymi rabatami, promocjami. Na stronie koszyka jest informacja o promocji, po czym, przy próbie skorzystania z niej dowiaduję się, że jednak mój produkt nie jest nią objęty (nie należy do "Wszystkiego"?)*” – napisał dalej skarżący. Dodał też, że reklama ewidentnie wprowadzała w błąd, gdyż promocja nie obejmowała wszystkich produktów.

Przedstawiciele firmy PUNTO FA w odpowiedzi na skargę napisali, że na banerach reklamowych, przygotowanych z okazji Cyber Monday, istotnie widniało sformułowanie „-30% na wszystko”, natomiast szczegóły promocji - czyli w tym przypadku informacja o wyłączeniu nowej kolekcji – były napisane małym druczkiem na dole reklamy. „(...) Jest to jednak typowy i powszechnie stosowany w reklamie zabieg stylistyczny – mający zwrócić uwagę klientów. Nie sposób mu zarzucić nieuczciwość, gdyż zasady opisane były w wyraźny i oczywisty sposób” – czytamy w oświadczeniu spółki, będącej właścicielem marki Mango.

W efekcie, Zespół Orzekający KER uznał, że przedmiotowa reklama, posługując się hasłem „-30% na wszystko” mogła wprowadzać odbiorców w błąd – biorąc pod uwagę liczne wyłączenia produktów z promocji, nieuprawnione więc było zastosowanie tego określenia.

*tekst oryginalny

PS

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spoty z kampanii „BMW M Town” marki BMW propagowały niebezpieczną jazdę i mogły zachęcać do łamania przepisów prawa drogowego.

PS2

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę ciasteczek Oreo „Co się stanie, gdy Oreo dam…”, która rzekomo miała oswajać dzieci z nekrofilią. Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w spocie naruszenia normy.

PS3

Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdziliśmy, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij