Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Looks like shit, but saves my life – kampania niemieckiego ministerstwa transportu krytykowana za seksizm

Looks like shit, but saves my life – kampania niemieckiego ministerstwa transportu krytykowana za seksizm
Kampania niemieckiego ministerstwa transportu miała na celu promować bezpieczną jazdę na rowerze z użyciem kasku na głowę. Została jednak skrytykowana za seksizm, bowiem modele w reklamie są prawie nadzy.
O autorze
1 min czytania 2019-03-28

Niemieckie ministerstwo transportu, przygotowując nową kampanię społeczną mającą na celu przekonanie rowerzystów do noszenia kasku, postanowiło wykorzystać dwa elementy, które zawsze się „sprzedają” – mocne, kontrowersyjne hasło i nagość.

Kampania okraszona jest sloganem – „Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie”. Z kolei modele występujący w reklamie noszą kaski i… niewiele więcej.

Jeszcze zanim pojawiły się oficjalne billboardy oraz plakaty, akcja została skrytykowana przez wielu niemieckich polityków, w tym m.in. przez przedstawicielki Socjaldemokratycznej Partii Niemiec, które nazwały kampanię „głupią i seksistowską”. Innym z kolei nie podobało się wykorzystywanie nagości do promowania polityki ministra transportu Andreasa Scheuera z konserwatywnej partii CSU.

W mediach społecznościowych również rozgorzała dyskusja na temat spornej kampanii. Niektórzy chwalili ją za dystans i kreatywność, sugerując, że taki rozgłos, jaki wokół niej jest, najlepiej potwierdza jej powodzenie. Natomiast Ci mniej przychylni internauci krytykowali kampanię za seksizm i tym samym zwracali uwagę na marną niemiecką infrastrukturę rowerową.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcia: runtervomgas.de

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W 2018 roku holenderska marka rowerów Veloretti rozpoczęła międzynarodową kampanię online, która na początku wygląda jak typowy film promujący markę, jednak komunikat i sposób jego wyrażenia są uderzające.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Platforma rowerowa Multibike zorganizowała akcję społeczną pt. „Lepiej w kasku”, której głównym celem jest budowanie świadomości noszenia kasku rowerowego jako czynnika znacznie zwiększającego bezpieczeństwo.