Looks like shit, but saves my life – kampania niemieckiego ministerstwa transportu krytykowana za seksizm

Looks like shit, but saves my life – kampania niemieckiego ministerstwa transportu krytykowana za seksizm

Kampania niemieckiego ministerstwa transportu miała na celu promować bezpieczną jazdę na rowerze z użyciem kasku na głowę. Została jednak skrytykowana za seksizm, bowiem modele w reklamie są prawie nadzy.

Niemieckie ministerstwo transportu, przygotowując nową kampanię społeczną mającą na celu przekonanie rowerzystów do noszenia kasku, postanowiło wykorzystać dwa elementy, które zawsze się „sprzedają” – mocne, kontrowersyjne hasło i nagość.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kampania okraszona jest sloganem – „Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie”. Z kolei modele występujący w reklamie noszą kaski i… niewiele więcej.

Jeszcze zanim pojawiły się oficjalne billboardy oraz plakaty, akcja została skrytykowana przez wielu niemieckich polityków, w tym m.in. przez przedstawicielki Socjaldemokratycznej Partii Niemiec, które nazwały kampanię „głupią i seksistowską”. Innym z kolei nie podobało się wykorzystywanie nagości do promowania polityki ministra transportu Andreasa Scheuera z konserwatywnej partii CSU.

W mediach społecznościowych również rozgorzała dyskusja na temat spornej kampanii. Niektórzy chwalili ją za dystans i kreatywność, sugerując, że taki rozgłos, jaki wokół niej jest, najlepiej potwierdza jej powodzenie. Natomiast Ci mniej przychylni internauci krytykowali kampanię za seksizm i tym samym zwracali uwagę na marną niemiecką infrastrukturę rowerową.

zdjęcia: runtervomgas.de

PS

W 2018 roku holenderska marka rowerów Veloretti rozpoczęła międzynarodową kampanię online, która na początku wygląda jak typowy film promujący markę, jednak komunikat i sposób jego wyrażenia są uderzające.

PS2

Platforma rowerowa Multibike zorganizowała akcję społeczną pt. „Lepiej w kasku”, której głównym celem jest budowanie świadomości noszenia kasku rowerowego jako czynnika znacznie zwiększającego bezpieczeństwo.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij