TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Biedronka ogranicza plastik w produktach marek własnych i wprowadza torbę wykonaną z surowców z odzysku

Biedronka ogranicza plastik w produktach marek własnych i wprowadza torbę wykonaną z surowców z odzysku
W Biedronce już od 10 kwietnia dostępna będzie wykonana z surowców z odzysku torba T-shirt. Sieć wprowadziła też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, natomiast z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki.
O autorze
1 min czytania 2019-04-09

Biedronka stawia na ekologię! Już 10 kwietnia sieć wprowadzi do swoich sklepów torbę wielokrotnego użytku typu T-shirt, która wykonana została w 80% z materiałów pochodzących z odzysku. Co istotne, w 100% podlega ona recyklingowi, natomiast zużytą torbę można wyrzucić do pojemnika na tworzywa sztuczne.

Sieć postanowiła również ograniczyć plastik w swoich markach własnych. Już od marca br. sprzedawane są patyczki higieniczne marek Dada i Carea, wykonane w stu procentach z bawełny, zaś papierowy patyczek sprawia, że produkt jest w pełni biodegradowalny – dzięki temu Biedronka jest w stanie ograniczyć zużycie plastiku w ciągu roku o blisko 334 ton. Z kolei zastąpienie plastikowej folii w tabletkach do zmywarek marki Kraft Ultimate folią rozpuszczalną oznacza 1,1 ton plastiku rocznie mniej.

Co więcej, sieć wycofała też plastikowe drobinki z kosmetyków i środków czystości marek własnych, które były stosowane m.in. do produkcji peelingów, żeli do mycia ciała i twarzy, past do zębów oraz artykułów do czyszczenia i polerowania. Teraz biedronkowe produkty marki własnej Be Beauty, Dentix i Cler są od niego wolne – plastikowe drobinki zostały zastąpione w nich drobinkami naturalnymi. Dzięki zmianom receptury wybranych produktów, udało się wyeliminować 1,5 tony plastiku.

– Chętnie podejmujemy wyzwania związane z troską o ekologię. Wprowadzenie torby składającej się w 80 procentach z recyklatu to wyraz odpowiedzialności za środowisko i troski o przyszłość naszej planety. Nasi klienci chętnie sięgają po torby wielokrotnego użytku, w ubiegłym roku zakup toreb w sklepach naszej sieci zmniejszył się o prawie 40 procent. Dzięki temu przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczeń mórz i oceanów – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ds. ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Władze miasta Wałbrzych postanowiły walczyć z plastikiem – już od 1 maja br. zacznie obowiązywać zakaz używania plastikowych jednorazówek w instytucjach miejskich, a także na imprezach organizowanych przez miasto.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Parlament Europejski poparł wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży jednorazowych sztućców, patyczków do uszu, słomek i mieszadełek z plastiku. Każda osoba, która nie zastosuje się do nowych zasad i będzie dalej zanieczyszczała srodowisko, będzie musiała zapłacić wysoką karę.

PS3

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawią się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.