TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Żywiec Zdrój prezentuje pierwszą w swojej ofercie butelką pochodzącą z recyklingu

Żywiec Zdrój prezentuje pierwszą w swojej ofercie butelką pochodzącą z recyklingu
Wprowadzenie butelki wyprodukowanej w całości z przetworzonego materiału PET, to kolejny krok w kierunku realizacji zobowiązania środowiskowego Żywiec Zdrój. Zgodnie z nim, już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką firma wprowadzi na rynek, zostanie zebrana i poddana recyklingowi.
O autorze
2 min czytania 2019-04-12

Plastik nigdy nie powinien trafić do środowiska naturalnego, a jednym ze sposobów zapobiegania temu, może być selektywna zbiórka i recykling – rozwiązanie wpisujące się w ideę obiegu zamkniętego. Proces recyklingu umożliwia wielokrotne wykorzystanie surowca, co niesie ze sobą znaczące korzyści: pozwala zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych, takich jak: ropa naftowa, energia, woda oraz ograniczyć emisję gazów cieplarnianych (tzw. „ślad węglowy”).

Mając świadomość korzyści płynących z recyklingu, Żywiec Zdrój podejmuje liczne działania na rzecz efektywnego systemu zbiórki i recyklingu butelek PET w Polsce, co wpisuje się również w zobowiązanie ogłoszone przez firmę na ostatnim szczycie klimatycznym ONZ.

 Żywiec Zdrój chce swoimi działaniami dać przykład odpowiedzialnego podejścia do zagospodarowania i wykorzystania opakowań z tworzyw sztucznych. Wprowadzenie na rynek butelek wykonanych z tworzywa pochodzącego w 100% z recyklingu to dowód na to, że PET jest wartościowym surowcem: z jednej butelki po napoju można tworzyć kolejną, znacząco ograniczając przy tym wprowadzanie na rynek pierwotnego plastiku. Zastosowanie w 100% przetworzonego surowca PET w naszej nowej butelce, pozwoliło na zredukowanie zużycia ropy naftowej do zera oraz na ograniczenie emisji CO2 aż o 45% – mówi Edyta Krysiuk-Kowalczyk. dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Żywiec Zdrój.

Recykling odpowiada na współczesne wyzwania środowiskowe

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Żywiec Zdrój, biorąc odpowiedzialność nie tylko za swoje produkty, ale również za wszystko, co jest z nimi związane – w tym także za opakowania – od lat prowadzi działania wpisujące się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym. Wszystkie butelki wprowadzane na rynek przez Żywiec Zdrój w 100% nadają się do recyklingu, a ich kwadratowy kształt i zmniejszona masa pozwalają na optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w procesach dystrybucji, a co za tym idzie – na znaczące zmniejszenie ich wpływu na środowisko. Wprowadzenie na rynek butelki 100% rPET to kolejne działanie firmy, będące kontynuacją od lat realizowanej strategii, a zarazem  jedno z działań wpisujących się w jej zobowiązanie środowiskowe.

– Dbałość o środowisko naturalne to obowiązek i odpowiedzialność każdego z nas. Jedną z najbardziej skutecznych form tej dbałości jest odpowiednia zbiórka i segregacja odpadów, a następnie recykling. Jak wykazują oceny cyklu życia, przeprowadzane w Instytucie w latach 2011-2018, wykorzystanie rPET do produkcji butelek zmniejsza obciążenia środowiskowe związane z wytwarzaniem opakowań – np. butelka o pojemności 1,5 litra i masie 31,6 g do napojów niegazowanych z 50-procentowym udziałem rPET ogranicza negatywny wpływ na środowisko już o około 30% – mówi profesor Hanna Żakowska, dyrektor COBRO – Instytutu Badawczego Opakowań.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Marka Budweiser była globalnym sponsorem zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. W związku z tym, brand postanowił zrobić porządek z plastikowymi kubkami, z których kibice pili piwo i wykorzystał je do stworzenia plastikowego boiska.

PS2

Marka The North Face wpadła na świetny pomysł recyklingowania swoich starych, żółtych namiotów – stworzyła z nich torby oraz plecaki.

PS3

W ramach otwarcia nowego lokalu IKEA w Greenwich w Londynie, marka zaprosiła do współpracy kilku lokalnych artystów, którzy wykorzystując stare meble brandu, stworzyli niepowtarzalne domki dla ptaków.

PS4

Pod koniec stycznia br. ruszyła akcja Asics Reborn Wear Project, w ramach której marka wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japonii na przyszłoroczną olimpiadę i paraolimpiadę.