Carrefour, Coca-Cola i Nestle zawarły pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych

Carrefour, Coca-Cola i Nestle zawarły pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych
Celem paktu jest wypracowanie sposobów na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce.
O autorze
2 min czytania 2019-04-17

Sygnatariusze paktu zobowiązali się do końca 2019 roku stworzyć Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w Polsce. Do pracy nad dokumentem zaproszą szerokie grono podmiotów, aby dokument traktował temat kompleksowo i w sposób pogłębiony.

W kolejnych latach sygnatariusze paktu będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej i zachęcać firmy do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Będą również upowszechniać przykłady dobrych praktyk firm, tak aby stały się one częścią codziennej praktyki biznesowej jak największej liczby przedsiębiorstw w Polsce.

Deklaracja powołania paktu została podpisana 16 kwietnia 2019 roku przez firmy i organizacje: ALPLA Poland, Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services, CSR Consulting, Global Compact Network Poland, Grupa Spółek Danone w Polsce, Nestlé Polska, PepsiCo Poland, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska i WWF Polska.

Do Rady Konsultacyjnej paktu należą: Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji i Polski Związek Przetwórców Tworzyw Sztucznych. Inicjatorem powołania Paktu jest CSR Consulting.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inicjatywa prowadzona jest w ramach Kampanii 17 Celów, mobilizującej biznes w Polsce do podjęcia działań na rzecz realizacji Agendy 2030.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

10 kwietnia Rada Miasta Krakowa przegłosowała uchwałę, której celem jest rezygnacja z plastikowych jednorazówek. Zgodnie z nią w instytucjach miejskich będzie obowiązywał zakaz plastiku, natomiast w UM pojawi się automat do zbierania plastikowych butelek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Władze miasta Wałbrzych postanowiły walczyć z plastikiem – już od 1 maja br. zacznie obowiązywać zakaz używania plastikowych jednorazówek w instytucjach miejskich, a także na imprezach organizowanych przez miasto.

PS3

Parlament Europejski poparł wprowadzenie do 2021 roku zakazu sprzedaży jednorazowych sztućców, patyczków do uszu, słomek i mieszadełek z plastiku. Każda osoba, która nie zastosuje się do nowych zasad i będzie dalej zanieczyszczała srodowisko, będzie musiała zapłacić wysoką karę.

PS4

Zgodnie ze swoją polityką zrównoważonego rozwoju Samsung planuje ograniczenie do minimum, a docelowo całkowite zastąpienie obecnie używanych opakowań materiałami ekologicznymi.

PS5

Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingulub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.

PS6

mBank wycofuje z użycia plastikowe butelki i naczynia. To ważny krok, biorąc pod uwagę, że tylko w 2018 roku w grupie banku zamówiono 200 tys. półlitrowych butelek wody. To kilka ton czystego plastiku, które trzeba było dowieźć, spalając ropę naftową i emitując CO2 do atmosfery.