Gucci oskarżone o obrazę uczuć religijnych

Gucci oskarżone o obrazę uczuć religijnych
Dom mody Gucci został oskarżony o obrazę uczuć religijnych przez nowojorską organizację Sikh Coalition – chodzi o sprzedaż turbanów, które dla wyznawców sikhizmu są świętym przedmiotem.
O autorze
1 min czytania 2019-05-20

zdjęcie: twitter.com/SinghLions

Marka Gucci ostatnio nie ma dobrej passy – niedawno dom mody był pod ostrzałem za sprzedaż czarnego golfu z kominiarką przysłaniającą usta i nos, w którym otwór do oddychania otoczono grubą czerwoną linią. Element ten, wyglądający jak gigantyczne usta, przywodzi na myśl rasistowski sposób przedstawiania Afroamerykanów, czyli tzw. „blackface”.

Teraz Gucci zostało oskarżone o obrazę uczuć religijnych przez nowojorską organizację Sikh Coalition za sprzedaż turbanów, które pojawiły się w kolekcji marki na sezon jesień-zima 2018/2019. Turbany bowiem są dla wyznawców sikhizmu świętym przedmiotem i ich popularyzacja czy traktowanie jako modnego nakrycia głowy pozbawia je głębokiego znaczenia religijnego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na zarzuty zdążyła już odpowiedzieć platforma sprzedażowa Nordstrom, na której można było nabyć turbany marki Gucci – nakrycie głowy zostało już usunięte ze strony, natomiast sama firma przeprosiła za obrazę uczuć religijnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Włoski dom mody do tej pory nie skomentował sprawy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Niedawna kampania marki Reebok na rynek rosyjski została stworzona pod hasłem #OutOfLine i celebrowała siłę kobiet. Internautom jednak nie spodobał się napis na jednym zdjęciu, który rzekomo miał odwołanie do seksu oralnego.

PS2

Kontrowersyjny spot oraz rasistowskie komentarze jednego z projektantów sprawiły, że marka D&G poważnie podpadła Chińczykom. Do tego stopnia, że produkty firmy są wycofywane z chińskich sklepów internetowych.