Kontrowersje wokół kampanii Calvina Kleina z modelką Bellą Hadid całującą się z wirtualną influencerką

Kontrowersje wokół kampanii Calvina Kleina z modelką Bellą Hadid całującą się z wirtualną influencerką

Najnowsza kampania marki Calvin Klein „I Speak My Truth in #MyCalvins” spotkała się z ogromną falą krytyki ze strony społeczności LGBT m.in. za tzw. queerbaiting, czyli celowe wykorzystywanie sympatii mniejszości seksualnych do zwiększenia oglądalności danej produkcji.

W kampanii „I Speak My Truth in #MyCalvins” marki Calvin Klein wystąpiła znana amerykańska modelka Bella Hadid oraz wirtualna influencerka Lil Miquela. W pewnym momencie w reklamie pada zdanie „Życie polega na otwieraniu drzwi, tworzeniu nowych marzeń, o których nigdy nie wiedziałeś, że mogą istnieć” i tuż po tym prawdziwa modelka zaczyna całować się z tą wirtualną.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kampania spotkała się z ogromną falą krytyki w mediach społecznościowych, głównie ze strony społeczności LGBT. Internauci zarzucili marce Calvin Klein m.in. to, że przy promocji związków jednopłciowych brand postawił na heteroseksualną modelkę i wirtualną influencerkę, zamiast wykorzystać osobę reprezentującą i kojarzącą się ze środowiskami LGBT.

Internauci zarzucili też marce tzw. queerbaiting, czyli celowe stosowanie pewnych zabiegów, sugestii, a nie bezpośredniego przedstawienia, by przyciągnąć społeczności LGBT, jednocześnie nie urażając pozostałych osób. Takie działanie najczęściej wykorzystywane jest do zwiększenia oglądalności i zainteresowania daną produkcją.

Marka Calvin Klein szybko odniosła się do zarzutów dotyczących swojej kampanii, publikując na Twitterze specjalne oświadczenie, w którym zaznaczono, że reklama miała na celu „rzucić wyzwanie konwencjonalnym normom i stereotypom w reklamie”. Brand jednocześnie przeprosił za urażenie mniejszości seksualnych i wykorzystanie queerbaitingu.

PS

Dom mody Gucci został oskarżony o obrazę uczuć religijnych przez nowojorską organizację Sikh Coalition – chodzi o sprzedaż turbanów, które dla wyznawców sikhizmu są świętym przedmiotem.

PS2

Kontrowersyjny spot oraz rasistowskie komentarze jednego z projektantów sprawiły, że marka D&G poważnie podpadła Chińczykom. Do tego stopnia, że produkty firmy są wycofywane z chińskich sklepów internetowych.

PS3

Magazyn i portal Dazed Beauty ogłosił, że mianował na stanowisko dyrektora artystycznego wirtualną influencerkę Lil Miquelę.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij