Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Kontrowersje wokół kampanii Calvina Kleina z modelką Bellą Hadid całującą się z wirtualną influencerką

Kontrowersje wokół kampanii Calvina Kleina z modelką Bellą Hadid całującą się z wirtualną influencerką
Najnowsza kampania marki Calvin Klein „I Speak My Truth in #MyCalvins” spotkała się z ogromną falą krytyki ze strony społeczności LGBT m.in. za tzw. queerbaiting, czyli celowe wykorzystywanie sympatii mniejszości seksualnych do zwiększenia oglądalności danej produkcji.
O autorze
1 min czytania 2019-05-21

W kampanii „I Speak My Truth in #MyCalvins” marki Calvin Klein wystąpiła znana amerykańska modelka Bella Hadid oraz wirtualna influencerka Lil Miquela. W pewnym momencie w reklamie pada zdanie „Życie polega na otwieraniu drzwi, tworzeniu nowych marzeń, o których nigdy nie wiedziałeś, że mogą istnieć” i tuż po tym prawdziwa modelka zaczyna całować się z tą wirtualną.

Kampania spotkała się z ogromną falą krytyki w mediach społecznościowych, głównie ze strony społeczności LGBT. Internauci zarzucili marce Calvin Klein m.in. to, że przy promocji związków jednopłciowych brand postawił na heteroseksualną modelkę i wirtualną influencerkę, zamiast wykorzystać osobę reprezentującą i kojarzącą się ze środowiskami LGBT.

Internauci zarzucili też marce tzw. queerbaiting, czyli celowe stosowanie pewnych zabiegów, sugestii, a nie bezpośredniego przedstawienia, by przyciągnąć społeczności LGBT, jednocześnie nie urażając pozostałych osób. Takie działanie najczęściej wykorzystywane jest do zwiększenia oglądalności i zainteresowania daną produkcją.

Marka Calvin Klein szybko odniosła się do zarzutów dotyczących swojej kampanii, publikując na Twitterze specjalne oświadczenie, w którym zaznaczono, że reklama miała na celu „rzucić wyzwanie konwencjonalnym normom i stereotypom w reklamie”. Brand jednocześnie przeprosił za urażenie mniejszości seksualnych i wykorzystanie queerbaitingu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dom mody Gucci został oskarżony o obrazę uczuć religijnych przez nowojorską organizację Sikh Coalition – chodzi o sprzedaż turbanów, które dla wyznawców sikhizmu są świętym przedmiotem.

PS2

Kontrowersyjny spot oraz rasistowskie komentarze jednego z projektantów sprawiły, że marka D&G poważnie podpadła Chińczykom. Do tego stopnia, że produkty firmy są wycofywane z chińskich sklepów internetowych.

PS3

Magazyn i portal Dazed Beauty ogłosił, że mianował na stanowisko dyrektora artystycznego wirtualną influencerkę Lil Miquelę.