8 na 10 internautów zna Rankomat. Marka wyrasta na synonim swojej kategorii

Rankomat, multiporównywarka usług, m.in. ubezpieczeniowych, jest kojarzona przez 77 proc. polskich internautów – wynika z badania przeprowadzonego przez Wavemaker, agencję obsługującą markę. Działania marketingowe Rankomatu przyniosły 60 proc. wzrost świadomości w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
O autorze
1 min czytania 2019-05-30

Co dziesiąty ankietowany odrzuca możliwość skorzystania z porównywarki ubezpieczeń.

Rankomat wyrósł na najbardziej rozpoznawalną markę w swoim segmencie, pokazuje zrealizowane w maju badanie Wavemaker. Rankomat kojarzy 77 proc. internautów, a więc o 60 proc. więcej niż jeszcze w listopadzie 2018 r., gdy markę znało 48 proc. badanych.

Rankomat wyróżnia się na tle innych porównywarek usług finansowych. Majowe badanie Wavemaker pokazało, że np. Cuk.pl kojarzy niemal dwukrotnie mniej, bo zaledwie 40 proc. internautów. Kolejne miejsca zajmują UbezpieczeniaOnline.pl z wynikiem 29 proc., i Comperia, którą zna co piąty respondent.

Internauci kojarzą Rankomat głównie z ubezpieczeniami komunikacyjnymi, na życie oraz nieruchomości, czyli najpopularniejszymi usługami ubezpieczeniowymi oferowanymi na rynku. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Znajomość marki oraz oferty Rankomatu jest w dużej mierze zasługą komunikacji reklamowej, którą serwis prowadzi od jesieni, we współpracy z Wavemaker, który dobiera media i świadczy serwis badawczy.  Wykorzystywała ona przede wszystkim reklamę spotową w TV, która skutecznie odsyłała widzów do świata online i na stronę rankomat.pl. W efekcie 35 proc. internautów spontanicznie wymieniało Rankomat w badaniu Wavemaker jako markę, z której reklamami zetknęło się w ostatnich trzech miesiącach. 

Ponad połowa ankietowanych deklaruje, że skorzystałaby z usług porównywarki szukając ubezpieczenia, a jedna trzecia nie odrzuca takiej opcji. Zaledwie 12% osób biorących udział w badaniu nie chce korzystać z internetowych porównywarek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podobnie wygląda sytuacja z polecaniem takich usług. 57% ankietowanych rekomendowałoby takie usługi przyjaciołom lub rodzinie, zaś jedna trzecia dopuszcza taką możliwość. Tylko co dziesiąty respondent nie poleciłby internetowych porównywarek ubezpieczeń.

– W komunikacji Rankomatu postawiliśmy na budowę marki, ale też na promocję całej kategorii porównywarek. Jak się okazało, Rankomat wyrósł na jej synonim i coraz częściej spotykamy się w sieci z opiniami na temat „tych rankomatów, tak jak np. ”adidasami” często nazywa się obuwie sportowe  – Pozytywnym dla całej branży trendem jest coraz większa skłonność konsumentów do korzystania z tego typu usług. Ponad połowa użytkowników poszukujących w sieci oferty ubezpieczeniowej twierdzi, że skorzystałaby z porównania, jakie umożliwiają serwisy takie jak rankomat.pl – komentuje Tomasz Masajło, Prezes Zarządu Rankomat.