W Poznaniu rusza kolejna edycja kampanii „Dopalacze to nie bajka”

W Poznaniu rusza kolejna edycja kampanii „Dopalacze to nie bajka”
W ramach kampanii nad Wartą pojawią się streetworkerzy, którzy będą uświadamiać młodym osobom, jakie zagrożenia są związane z zażywaniem substancji psychoaktywnych, natomiast na przystankach w całym mieście będzie można zobaczyć ostrzegawcze plakaty z hasłami nawiązującymi do dziecięcych wyliczanek.
O autorze
1 min czytania 2019-06-03

W połowie listopada 2018 roku ruszyła kampania zatytułowana „Dopalacze to nie bajka”, której przekaz opierał się na mocnych komunikatach, nawiązujących do bajek i dziecięcych wyliczanek. Teraz ruszyła kolejna odsłona akcji, utrzymana w podobnym tonie.

Każdego roku w Polsce dochodzi do ponad 4 tysięcy zatruć wywołanych dopalaczami. Ich ofiarami najczęściej padają młodzi ludzie, nieświadomi konsekwencji zażycia tego typu substancji. O tym, że dopalacze to nie bajka, przestrzega Stowarzyszenie Pedagogów Społecznych RIPOSTA w wakacyjnej edycji kampanii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Początek wakacyjnej odsłony kampanii miał miejsce w piątek 31 maja br. w okolicach nabrzeża Warty przy moście Bolesława Chrobrego. Odbył się tam happening obrazujący w pełnej skali zagrożenie jakie niosą dopalacze. Wydarzenie realizowane było we współpracy z Komendą Miejską Policji.

Co więcej, w ramach kampanii w piątkowe popołudnia będzie można spotkać nad Wartą streetworkerów, udostępniających informacje nie tylko o szokujących statystykach, lecz także o szkodliwości najpopularniejszych substancji psychoaktywnych czy objawach zażycia dopalaczy. Przygotowane i rozdawane materiały zawierają dodatkowo numer telefonu na bezpłatną linię pomocy i wsparcia, a także kontakt do organizatorów akcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania realizowana w ramach projektu „Życie moim dopalaczem – reaktywacja” jest współfinansowana ze środków Urzędu Miasta Poznania i potrwa do 31 sierpnia 2019 roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Szkoła Policji w Słupsku opublikowała film pokazujący, jak łatwo można stracić życie po dopalaczach. W rolę aktorów wcielili się policjanci – słuchacze szkoły.

PS2

Na początku 2017 roku Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kampanię „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”, informującą młodzież o skutkach stosowania używek. W ramach kampanii stworzonych zostało dziesięć spotów, w których ukazano negatywne skutki zażywania różnych substancji.

PS3

Marek Posobkiewicz, szef Głównego Inspektoratu Sanitarnego, znany jest ze swoich filmów, w których rapując ostrzega przed różnymi szkodliwymi substancjami. W jednym z nich przestrzegał przed skutkami zjedzenia grzybów.