Barhan: polska marka szyje torby ze starych plakatów wyborczych

Barhan: polska marka szyje torby ze starych plakatów wyborczych
To się nazywa zero waste! Projektanci katowickiej marki Barhan postanowili wykorzystać stare banery wyborcze, które pojawiły się w mieście przed wyborami do europarlamentu i stworzyli z nich oryginalne torby.
O autorze
1 min czytania 2019-06-27

Barhan to polska marka pochodząca z Katowic, która oferuje torby, plecaki-worki, akcesoria np. czapki oraz odzież w stylu streetwearowym. Teraz twórcy brandu – Agnieszka Kowalska i Jared Harazin – wpadli na pomysł, by wykorzystać wiszące wciąż w Katowicach stare banery wyborcze i jednocześnie pomóc w wysprzątaniu miasta – teraz tworzą z owych plakatów oryginalne torby. 

Nie są one jednak dostępne w regularnej sprzedaży – każda osoba, która chce mieć taką torbę musi sama zdjąć szpecący plakat wyborczy i przynieść go do pracowni marki Barhan, gdzie projektanci uszyją jedyną w swoim rodzaju torbę. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co ciekawe, twórcy brandu wykorzystują też stare banery filmowe do szycia specjalnych toreb, w które pakują produkty dla swoich klientów.   

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka The North Face wpadła na świetny pomysł recyklingowania swoich starych, żółtych namiotów – stworzyła z nich torby oraz plecaki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W ramach otwarcia nowego lokalu IKEA w Greenwich w Londynie, marka zaprosiła do współpracy kilku lokalnych artystów, którzy wykorzystując stare meble brandu, stworzyli niepowtarzalne domki dla ptaków.

PS3

Pod koniec stycznia br. ruszyła akcja Asics Reborn Wear Project, w ramach której marka wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japonii na przyszłoroczną olimpiadę i paraolimpiadę.

PS4

Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.

PS6

Firma Karlik, dealer aut marki Volvo, wspiera trend upcyklingu pełną parą! Po wprowadzeniu biżuterii pARTs stworzonej ze zużytych części Volvo, teraz poznański dealer stworzył kolekcję toreb powstających ze starych banerów reklamowych i pasów bezpieczeństwa zezłomowanych aut.

PS7

Nowa kolekcja domu mody Prada zatytułowana Re-Nylon została stworzono iście w duchu zero waste – składa się ona z sześciu klasycznych modeli toreb i plecaków, które zostały wykonane z nylonu pozyskanego ze starych dywanów.