Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

#FillTheBottle – Francuzi łączą się w akcji i zbierają niedopałki

#FillTheBottle – Francuzi łączą się w akcji i zbierają niedopałki
Francuskie media społecznościowe podbija akcja #FillTheBottle, która polega na zbieraniu do butelki znajdujących się w przestrzeni publicznej niedopałków. Inicjatywa ma też na celu zwrócenie uwagi na problem odpadów zanieczyszczających nasze środowisko.
O autorze
1 min czytania 2019-08-21

Wszystko zaczęło się od jednego zdjęcia wrzuconego na Twittera przez pewnego francuskiego użytkownika, który w ciągu 20 minut zapełnił plastikową butelkę niedopałkami znalezionymi nieopodal swojego domu. Post szybko zdobył popularność, bo pokazywał ogrom problemu zalegania tych odpadów w przestrzeni publicznej. 

Krótko po tym inni trzej studenci z Francji postanowili zrobić to samo, lecz tym razem oznaczając swoje zdjęcia hashtagiem #FillTheBottle. Tym samym owa niepozorna akcja szybko stała się viralem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe, pomysłodawczyni hashtagu Amel Talha nawiązała współpracę z firmą MéGo, która zajmuje się recyklingiem filtrów z niedopałków i przetwarza ich na plastikowe produkty, takie jak np. zapalniczki. W ten sposób zapełnione papierosami nie zostają porzucone tuż po wrzucenia zdjęcia do internetu, lecz ponownie wykorzystane. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do viralowej akcji dołączają powoli użytkownicy mediów społecznościowych z innych krajów – Szwajcarii, Bułgarii czy RPA.

PS

Nadmorskie miasto Mielno postanowiło położyć kres wszechobecnym niedopałkom papierosów, które zaśmiecają polskie plaże – teraz rozdaje plażowiczom jednorazowe i darmowe popielnice.

PS2

Kojarzycie słynny plakat Andrzeja Pągowskiego, który był częścią akcji „Papierosy są do dupy”? Teraz podobna grafika promuje nową akcję portalu Gazeta.pl zatytułowaną „Plaża bez peta”, która zwraca uwagę na zakaz palenia papierosów na plażach.