10 przepisów na zachęcenie do głosowania w konkursie

10 przepisów na zachęcenie do głosowania w konkursie

23 września zostały wręczone Ekomersy 2013 - wyróżnienia dla produktów, usług i osób, przyczyniających się do rozwoju rynku e-commerce. W gronie laureatów znaleźli się m.in. click apps, Trusted Shops, Shoper, Paczkomaty InPost, GetResponse i ANSWEAR.com. Jak nominowani walczyli o zwycięstwo?

W drugiej edycji konkursu Ekomersy, organizowanego podczas jesiennych Targów eHandlu przez Fundację Polak 2.0 przyznano nagrody w 9 kategoriach. O ostatecznym wyniku konkursu zdecydowała łączna liczba punktów wyrażona w wyniku procentowym otrzymana po głosowaniu Internautów (40% głosów) i Jurorów (60% głosów).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W gronie Rady Jurorów znaleźli się m.in. Grzegorz Mogilewski (Biznes w Sieci), który poprowadził Galę wręczenia nagród, Arkadiusz Widawski (Online Marketing Polska), Paweł Tkaczyk, Jacek Gadzinowski, Artur Kurasiński, Maciek Budzich, Paweł Wojciechowski (Weltbild.pl), Maciej Idzikowski (NEO24.PL) i Michał Samojlik, pomysłodawca i właściciel MamStartup i NowegoMarketingu. 

Ekomersa 2013 za szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce otrzymał Tomasz Karwatka. Oto jak pozostali nominowani starali się, by pozyskać głosy internautów i jurorów:

ANSWEAR.com

O zdobyciu Ekomersa przez ANSWEAR.com za akcję "Hipsterska Broda" w kategorii “Najlepsza akcja promocyjna dla e-sklepu” opowiada Wojciech Tomaszewski dyrektor ds. marketingu i e-commerce ANSWEAR.com:

Potraktowaliśmy konkurs „Ekomersy 2013” jako dobrą zabawę (tak samo zresztą jak samą akcję z hipsterską brodą) i nie podejmowaliśmy prawie żadnych działań agitacyjnych. Nie kupowaliśmy głosów, ba, nawet nie użyliśmy swojej kilkusettysięcznej bazy newsletterowej. Kampanię prowadziliśmy jedynie na facebooku, w dodatku na stosunkowo niewielką skale. Poprosiliśmy 2 razy naszych fanów o głosy w formie postów oraz założyliśmy wydarzenie pod nazwą „Pomóż brodzie wygrać Ekomersy 2013”.

 

Jeśli chodzi o głosowanie jury, to wydaje się, że mogło nam pomóc podsumowanie akcji, które umieściliśmy „w sieci” kilka tygodni wcześniej.

I oczywiście naprawdę udane rezultaty kampanii, szczególnie biorąc pod uwagę wartość inwestycji z naszej strony. Czyli można domniemywać, że o naszej wygranej zadecydowały głównie względy merytoryczne co bardzo nas cieszy. Korzystając z uprzejmości redakcji NowegoMarketingu chciałbym niniejszym podziękować wszystkim internautom i członkom jury, którym spodobała się nasza akcja i którzy zdecydowali się oddać na nas swój głos. Już niedługo postaramy się Was zaskoczyć po raz kolejny. I oczywiście zgarnąć Ekomersa 2014 ;)

click apps

Jak o Ekomersa 2013 w kategorii “Najlepszy produkt/usługa wspomagająca sprzedaż w internecie” starał się click apps? Komentuje Joanna Nowicka specjalista ds. PR:

Do tematu Ekomersów podeszliśmy luźno, zupełnie nie spodziewając się wygranej. Zastosowaliśmy raczej standardowe formy agitacji i mamy nadzieję nie zbyt natarczywe. Pojawiły się dwa wpisy na naszym wallu, były też posty na profilach prywatnych i na fanpage'ach naszych partnerów. Dodatkowo wsparliśmy się mailingiem do bazy ok. 5000 rekordów wysłanym dwukrotnie, czego skutkiem było 110 dodatkowych głosów. Oczywiście pracownicy zaangażowali się w aktywizację znajomych, co przyniosło bardzo dobry efekt i za co jesteśmy wszystkim bardzo wdzięczni.

Ogromnym zaskoczeniem było dla nas wsparcie ze strony fanów. Jeden z nich nagrał film na YT, który został obejrzany ponad 300 razy. Dzięki Jan!

Klientów zachęcaliśmy do głosowania dniem zakupów za free. Na stronie pojawił się banner zachęcający do głosowania. Przy postach nie wspieraliśmy się Facebook ADS, więc jesteśmy szczególnie szczęśliwi, że udało się zwyciężyć tak niskim nakładem kosztów. Bardzo nas cieszy uznanie ze strony Jury, których opinia stanowiła 60% oceny.

Myślę, że im bardziej kreatywny pomysł na zaangażowanie fanów i klientów, tym lepszy efekt możemy osiągnąć, jednak wszystko zależy od tego jak bardzo nasi klienci, odbiorcy i pracownicy są związani z marką i chcą ją wspierać. Nasi widocznie bardzo :)

Dla wszystkich uczestników V Targów eHandlu mamy konkurs na Instagramie. Dodawajcie zdjęcia z hashtagiem #targiehandlu. Najwyżej ocenione foto wygrywa wdrożenie dowolnej aplikacji click apps na wybranym fanpage'u. 

GetResponse

- Ekomersy to z wielu powodów najważniejsza nagroda branży e-commerce. O wynikach głosowania decydują zarówno internauci, jak i kapituła złożona z czołowych przedstawicieli branży. Tym bardziej cieszy nas zdobycie tej nagrody, że nie podjęliśmy spektakularnych działań komunikacyjnych, aby zachęcić do głosowania na GetResponse. W przeciwieństwie do innych firm ograniczyliśmy się do mailingu, posta na blogu i kilku informacji na Facebooku, a i tak udało nam się zdobyć pierwsze miejsce w naszej kategorii. Wniosek jest zatem taki, że marka GetResponse kojarzy się internautom już nie tylko z e-mail marketingiem, ale również zaufaniem, solidnością i skutecznością - mówi Natalia Paczóska brand manager GetResponse.

 

Paczkomaty InPost

Paczkomaty InPost po raz drugi otrzymały wyróżnienie w postaci Ekomersa w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierająca logistykę e-sklepu”.

- W tym jak i ubiegłym roku zawalczyliśmy o głosy przede wszystkim z pomocą naszych klientów i pracowników firmy, którzy jak nikt inny znają naszą usługę. Głównym kanałem naszej komunikacji był fanpage na Facebooku – 270 861 fanów. Cieszymy się, że zawsze możemy na nich liczyć. Kolejnym sposobem dotarcia był mailing do wszystkich pracowników oraz użytkowników Paczkomatów.

Kolejna fala wsparcia wpłynęła po mailingu skierowanym do wszystkich pracowników firmy. Postanowiliśmy podejść z odrobiną dystansu i mailing od Prezesa Rafała Brzoski zatytułowaliśmy "Facebook w pracy? Teraz możesz! Głosuj!". Dość nietypowy tytuł przyniósł bardzo zadowalający odzew.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z odzewu naszych klientów, fanów i wszystkich pracowników. Bez ich zaangażowania nie udałoby nam się osiągnąć najwyższej liczby głosów w całym konkursie – 952 i uzyskać aż 39% w finalnym rozliczeniu.

Z dobrych praktyk nie powinno się rezygnować Zeszłoroczny model działania, okazał się być tak samo skuteczny i tym razem. Jesteśmy przekonani, że i w przyszłej edycji konkursu otrzymamy nominację i znów zawalczymy o pierwsze miejsce.

- Jesteśmy przekonani, że to nie pomysły na zdobywanie głosów, ale przede wszystkim idea usługi, a co za tym idzie wygoda i pewność, które w Paczkomatach klienci cenią najbardziej, spowodowały że Paczkomaty zwyciężyły w swojej kategorii i są niekwestionowanym liderem w branży – komentuje Karolina Kozłowska Dyrektor Marketingu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij