10 przepisów na zachęcenie do głosowania w konkursie

eCommerce

10 przepisów na zachęcenie do głosowania w konkursie

23 września zostały wręczone Ekomersy 2013 - wyróżnienia dla produktów, usług i osób, przyczyniających się do rozwoju rynku e-commerce. W gronie laureatów znaleźli się m.in. click apps, Trusted Shops, Shoper, Paczkomaty InPost, GetResponse i ANSWEAR.com. Jak nominowani walczyli o zwycięstwo?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jak agitowali do głosowania na swoje produkty i usługi pozostali nominowani?

PayLane

O agitacji prowadzonej przez PayLane opowiada Ula Lachowicz, Brand Manager:

Wszystko działo się online. Angażowaliśmy naszych klientów, partnerów, biznesowych, subskrybentów, fanów, znajomych itd. Myślę, że tu nie będę oryginalna. Natomiast forma namawiania do głosowania była ciekawa. Postawiliśmy sobie za hasło przewodnie pracę i kreatywność. Ponieważ wielu osobom ciężko sobie wyobrazić, jak wygląda praca w instytucji płatniczej postanowiliśmy pokazać, że naprawdę ciężko pracujemy i zasługujemy na głosy… Oczywiście z przymrużeniem oka. Przygotowaliśmy sesję zdjęciową pracowników PayLane z myślą o działaniach w social media. Tam odbiorcy są najbardziej nastawieni na „lekki” przekaz czy żart. Zdjęcia „ludzi pracy” pojawiły się w różnych odsłonach na Facebooku, Twitterze, Google Plusie.

Część wykorzystaliśmy także w działaniach e-mail marketingu oraz do komunikacji wśród pracowników i współpracowników, a także na naszym blogu.

Wspieraliśmy się także w pozyskiwaniu głosów z partnerami i klientami jak choćby z Shoplo czy GetResponse. Wiele było także zaangażowania samych naszych pracowników, co stało się częstym tematem rozmów podczas Targów eHandlu. Coś co nam wydawało się zupełnie naturalne, że pracownicy chętnie wzięli udział w (tak naprawdę) akcji promocyjnej i sami przygotowali stroje/pomysły, okazało się bardzo zaskakujące dla innych.

W social media opublikowaliśmy najpierw zdjęcie grupowe, które wywołało najbardziej pozytywną i najszerszą reakcję wśród fanów oraz wspomnienia w mediach -  Dziennik Internautów czy na stronie nagród Ekomersy. Przygotowaliśmy także covery do różnych social mediów. Po jakimś czasie przypomnieliśmy, że wciąż gonimy e-komersa. Tuż przed zakończeniem głosowania wzięliśmy internautów na litość, a pod koniec postraszyliśmy. Z klientami i partnerami zachęcaliśmy fanów do wspólnego głosowania. Dodatkowo zachęcaliśmy do głosowania czytelników naszego bloga, do klientów, partnerów subskrybentów wysyłaliśmy newslettery.


I najważniejsze! Na koniec nie zapomnieliśmy oczywiście podziękować wszystkim za głosy:

Staraliśmy się, by nasza komunikacja we wszystkich kanałach była spójna, ale jednocześnie subtelnie dostosowana do odbiorców.

Na najwięcej pozwoliliśmy sobie oczywiście na Facebooku i tu reakcja była od razu zauważalna (like, share’y, nowi fani strony oraz wzrost liczby głosów). Głosowały na nas osoby, którym spodobał się nas sposób komunikacji i zachęcania do głosowania (oraz zapewne dystans do siebie). Jednak bardzo dużo dał nam także kontakt z klientami i partnerami za pośrednictwem maili czy newsletterów. Tutaj komunikacja była bardziej stonowana, a głosy były wyrazem docenienia naszej rzeczywistej długofalowej współpracy, obsługi klienta czy funkcjonowania naszego rozwiązania płatniczego. Nie musieliśmy rozśmieszać, by zachęcić do oddania głosów.

PricePanorama.com

- Nie chcieliśmy spamować specjalnie naszych klientów czy fanów, bo rozumiemy, że i bez tego „mają co lubić”. Całości tematu dopełniały coraz bardziej absurdalne próby zdobycia lajków przez niektóre firmy. Dlatego nasze pomysły zaczęły krążyć wokół tego jak zrobić dobre wrażenie właśnie na jury. Wykorzystując pomysł Orange z dnia blogera na Facebooku [dedykowane życzenia w postaci reklamy, którą mogła zobaczyć tylko określona osoba - przyp. red.] zaczęliśmy wyszukiwać członków jury. Dla tych, których udało się odnaleźć ze 100% pewnością przygotowaliśmy kampanię reklamową. Reklamy osobne dla każdego jurora. W sumie 22 kreacje, zawierające dwie spersonalizowane reklamy.

Czy się opłaciło? Ekomersa nie dostaliśmy, zebraliśmy za to wiele pochlebnych komentarzy. Wielu członków Jury wchodziło w interakcję z reklamami w aktualnościach - udostępniając je, komentując lub lajkując. Ruch na PricePanorama.com wzrósł, pojawiły się także zapytania od klientów - mówią Konrad Latkowski i Marek Małachowski z Grupy Manubia (pełne case study).

SMSAPI.pl

- Podczas walki o Ekomersa skupiliśmy się jedynie na akcji meczu footballu amerykańskiego. Film nagraliśmy i zmontowaliśmy w 2 h: 

Reklamowaliśmy go na FB (target ecommerce'owy) i mailingiem do własnej bazy (nasi klienci i partnerzy). Wygrać nie wygraliśmy, ale cieszy nas wynik wiralowy akcji. Podpowiem, że to jeszcze nie koniec :) - zdradza Andrzej Ogonowski dyrektor marketingu i PR SMSAPI.pl.

Podczas Gali wręczenia nagród firma starała się przejąć nagrodę:

 

NowyMarketing objął Ekomersy patronatem medialnym. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij