#EUBeachCleanUp: Smerfy zachęcają do sprzątania plaż w kampanii Komisji Europejskiej

#EUBeachCleanUp: Smerfy zachęcają do sprzątania plaż w kampanii Komisji Europejskiej

Kampania Europejska wystartowała z kolejną odsłoną swojego projektu pod hasłem #EUBeachCleanUp, którego celem jest zachęcenie mieszkańców Unii Europejskiej do włączenia się w akcje oczyszczania plaż z plastiku. Tegoroczną edycję promują popularne Smerfy.

1 września br. wystartowała kolejna edycja projektu edukacyjno-społecznego Komisji Europejskiej pod hasłem #EUBeachCleanUp. W jego ramach politycy zachęcają wszystkich mieszkańców UE do brania udziału w akcjach oczyszczania plaż, zwłaszcza z plastikowych śmieci. 

„Twarzą” tegorocznej edycji są znane postacie z bajki „Smerfy”. Zostały one wybrane nieprzypadkowo, bowiem, jak tłumaczą przedstawiciele Komisji Europejskiej – „Od ponad 60 lat Smerfy przekazują nam uniwersalne wartości, takie jak solidarność, odwaga, tolerancja, praca, szacunek dla przyrody i środowiska. Wartości te wykraczają poza ramy określone przez wiek, płeć czy kulturę. Naturalną rzeczą jest więc to, że Smerfy biorą udział w sprzątaniu oceanów oraz plaż”. 

W ramach projektu zorganizowano kilkanaście akcji sprzątania plaż w różnych miejscach na świecie – m.in. w Rumunii, Grecji, Belgii czy też Nowej Zelandii. Pełna lista wydarzeń dostępna jest na stronie. 

zdjęcie: twitter.com/EU_Comission 

PS

26 lipca br. w Zakopanem rozpoczął się dwudniowy finał akcji „Czyste Tatry ekoMałopolska”, w ramach którego wolontariusze sprzątali tatrzańskie szlaki. Do tegorocznej edycji inicjatywy dołączyła Biedronka.

PS2

W kwietniu br. ruszyła największa akcja sprzątania rzek i ich okolic, w której wzięło udział ponad 40 lokalizacji wzdłuż Bugu. W inicjatywę zaangażowali się również mieszkańcy miejscowości nieopodal Biebrzy, Narwi, Wieprza, Liwca, Tyśmienicy czy nawet Czarnej Hańczy i Wisły.

PS3

Operacja Czysta Rzeka jest kontynuacją akcji #trashchallenge, którą w Polsce nagłośnił portal Wirtualna Polska – pod hasłem #trashchallengeMEDIA zaangażował do działania redakcje dziennikarzy w całym kraju. Wyzwania podjął się również salon WoshWosh, który to 27 marca sprzątał park im. Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego na warszawskim powiślu. Natomiast 5 kwietnia drużyna Grupy Me & My Friends wspólnymi siłami posprzątała okolice mostu Szczytnickiego we Wrocławiu. Tym samym firma rzuciła wyzwanie agencjom z całego kraju, dając początek inicjatywie #agencyjnytrashchallenge.

PS4

Jak ważne dla polskiej branży marketingowej są działania proekologiczne? Jakie aktywności w tym zakresie są podejmowane? Zapytaliśmy o to przedstawicieli ContentHouse i Insignia, MOSQI.TO, IPG Mediabrands, Dentsu Aegis Network, OX Media, Mindshare, Eskadra.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij