Władze Cieszyna chcą zakazać umieszczania reklam na budynkach

Władze Cieszyna chcą zakazać umieszczania reklam na budynkach

Władze Cieszyna prowadzą aktualnie prace nad uchwałą krajobrazową. Miałaby ona m.in. uporządkować znajdujące się w przestrzeni miejskiej szyldy oraz wielkoformatowe reklamy, których jest nadmiar zwłaszcza w tych zabytkowych częściach miasta.

Coraz więcej polskich miast zaczyna sprzeciwiać się krzykliwym billboardom oraz tandetnym szyldom, które psują krajobraz naturalny. Dotkliwe jest to zwłaszcza w tych zabytkowych częściach miast. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W kwietniu br. władze miasta Poznań rozpoczęły prace nad uchwałą krajobrazową, a teraz w ich ślady poszli przedstawiciele Cieszyna. Aktualnie do publicznego wglądu jest projekt, którego celem jest uporządkowanie przestrzeni publicznej.

Treść uchwały została już uzgodniona z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz pozytywnie zaopiniowana przez kilka innych organów.

Nowe prawo miejscowe ustala warunki i zasady usytuowania na terenie Cieszyna m.in. tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Ustala również ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. 

Uchwała krajobrazowa ma dotyczyć terenu całego miasta, jak i również terenów prywatnych. W ustawie przyjęty został natomiast stosowny czas na dostosowanie istniejących billboardów i szyldów do nowych regulacji, lecz będzie on krótszy dla reklam w zabytkowych częściach miasta.

zdjęcie: facebook.com/uchwala.krajobrazowa.cieszyn

PS

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

PS2

Zespół konsultacyjny Parku Kulturowego odwiedził ponad 500 przedsiębiorców. Każdy z nich otrzymał komplet materiałów informacyjnych i wsparcie techniczne, które pozwoli szybciej i prościej uporządkować reklamy i witryny, by przestrzeń publiczna poznańskiego Starego Miasta była czytelna i estetyczna.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij