Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

UOKiK nałożył kolejną karę na firmę telemarketingową

UOKiK nałożył kolejną karę na firmę telemarketingową
UOKiK nałożył karę na firmę telemarketingową Arstele, która dzwoniła do konsumentów i zapraszała na pokaz oraz bezpłatne badania – problem w tym, że robiła to nie uzyskawszy wcześniej ich zgody.
O autorze
1 min czytania 2019-10-31

Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała ich na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane przez spółkę VGET POLSKA. Jak jednak ustalił UOKiK, telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się także sprzedaż, a ponadto nie uzyskali wcześniej zgody od konsumentów na przekazanie informacji marketingowych.

Prezes Urzędu uznał więc, że firma Arstele naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę w wysokości prawie 70 tys. zł, a także nakazał zaniechania kwestionowanej praktyki.

W swoim oświadczeniu na temat nałożenia kary na firmę, UOKiK zaznaczył też, że „każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę”.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Trwa postępowanie.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W sierpniu br. prezes UOKiK ukarał UPC za stosowanie niedozwolonych klauzul – dotyczą one m.in. podwyższania abonamentu za kablówkę oraz zmiany istotnych warunków w umowach. Kara to prawie 33 mln zł i nakaz zwrotu niesłusznie naliczonych opłat.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

W ostatnim czasie UOKiK nałożył też na firmę Exito karę w wysokości prawie 4 mln złotych za oszukiwanie seniorów podczas pokazów sprzedażowych.