UOKiK nałożył kolejną karę na firmę telemarketingową

UOKiK nałożył kolejną karę na firmę telemarketingową
UOKiK nałożył karę na firmę telemarketingową Arstele, która dzwoniła do konsumentów i zapraszała na pokaz oraz bezpłatne badania – problem w tym, że robiła to nie uzyskawszy wcześniej ich zgody.
O autorze
1 min czytania 2019-10-31

Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała ich na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane przez spółkę VGET POLSKA. Jak jednak ustalił UOKiK, telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się także sprzedaż, a ponadto nie uzyskali wcześniej zgody od konsumentów na przekazanie informacji marketingowych.

Prezes Urzędu uznał więc, że firma Arstele naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę w wysokości prawie 70 tys. zł, a także nakazał zaniechania kwestionowanej praktyki.

W swoim oświadczeniu na temat nałożenia kary na firmę, UOKiK zaznaczył też, że „każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę”.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Trwa postępowanie.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W sierpniu br. prezes UOKiK ukarał UPC za stosowanie niedozwolonych klauzul – dotyczą one m.in. podwyższania abonamentu za kablówkę oraz zmiany istotnych warunków w umowach. Kara to prawie 33 mln zł i nakaz zwrotu niesłusznie naliczonych opłat.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

W ostatnim czasie UOKiK nałożył też na firmę Exito karę w wysokości prawie 4 mln złotych za oszukiwanie seniorów podczas pokazów sprzedażowych.