UOKiK nałożył kolejną karę na firmę telemarketingową

UOKiK nałożył kolejną karę na firmę telemarketingową

UOKiK nałożył karę na firmę telemarketingową Arstele, która dzwoniła do konsumentów i zapraszała na pokaz oraz bezpłatne badania – problem w tym, że robiła to nie uzyskawszy wcześniej ich zgody.

Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała ich na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane przez spółkę VGET POLSKA. Jak jednak ustalił UOKiK, telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się także sprzedaż, a ponadto nie uzyskali wcześniej zgody od konsumentów na przekazanie informacji marketingowych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Prezes Urzędu uznał więc, że firma Arstele naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę w wysokości prawie 70 tys. zł, a także nakazał zaniechania kwestionowanej praktyki.

W swoim oświadczeniu na temat nałożenia kary na firmę, UOKiK zaznaczył też, że „każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę”.

PS

Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Trwa postępowanie.

PS2

W sierpniu br. prezes UOKiK ukarał UPC za stosowanie niedozwolonych klauzul – dotyczą one m.in. podwyższania abonamentu za kablówkę oraz zmiany istotnych warunków w umowach. Kara to prawie 33 mln zł i nakaz zwrotu niesłusznie naliczonych opłat.

PS3

W ostatnim czasie UOKiK nałożył też na firmę Exito karę w wysokości prawie 4 mln złotych za oszukiwanie seniorów podczas pokazów sprzedażowych. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij