Producent rajstop Adrian znany jest ze swoich głośnych, a często wręcz kontrowersyjnych, kampanii. Kilka lat temu marka reklamowała swoje produkty billboardami z modelką pozującą obok trumny oraz cytatem „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą…”. Była też kampania z Iloną Felicjańską – modelką, niegdyś zmagającą się z chorobą alkoholową – którą okraszono słowami „Uzależniona, ale nie gorsza”.
Zobacz również
Teraz zaś marka zaprezentowała nową odsłonę swojej kampanii, tym razem z przemocą domową w tle.
Na plakatach stworzonych w ramach kampanii wystąpiła Karolina Piasecka, żona byłego radnego PiS, która została ucharakteryzowana ofiarę pobicia. Na kreacjach widać też fragment męskiej postaci z zaciśniętą pięścią, a tuż obok znajduje się hasło „Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!!”. Co ważne, wybór modelki jest tutaj nieprzypadkowy, bowiem jej mąż został skazany na bezwzględne więzienie za psychiczne i fizyczne znęcanie się nad nią.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tuż po tym, jak kampania ujrzała światło dzienne, na markę Adrian spadła fala krytyki. Wiele osób, w tym m.in przedstawiciele organizacji Centrum Prawo Kobiet, zarzucało firmie wykorzystywanie przemocy domowej do promocji i sprzedaży swoich produktów. Pojawiły się także głosy sugerujące, że reklamie brakuje aspektu społecznego – gdyby bowiem wykorzystano problem przemocy domowej i zwrócono uwagę na działania, które mogłyby pomóc osobom poszkodowanym, wówczas kampania miała by nieco inny, jak nie lepszy, wydźwięk.
Producent rajstop Adrian do tej pory nie odniósł się w żaden sposób do kontrowersji wokół reklamy.