Marki na przełomie 2019/2020: Pizzaportal.pl

Marki na przełomie 2019/2020: Pizzaportal.pl

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Pizzaportal.pl? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla Pizzaportal.pl opowiada Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu, PizzaPortal.pl.

Największy sukces dla Państwa marki w 2019 roku

Praca nad pozyskaniem nowego inwestora, a tym samym znaczące ograniczenie i optymalizacja budżetu marketingowego. Mimo tych wyzwań, podobnie jak w poprzednim roku, osiągnęliśmy wysoką dynamikę wzrostu na rynku zamawiania jedzenia przez Internet.

3 najciekawsze akcje w 2019 roku

Przede wszystkim kampania „GIF ME FOOD”, w której przewrotnie wykorzystaliśmy animowane gify – język Internetu – do komunikacji oferty i wartości marki. Dodatkowo zastosowaliśmy podejście „digital first”. Od razu założyliśmy, że materiały przygotowane do sieci będą miały także emisję w „starych” mediach. Dzięki niestandardowej, przyciągającej formie realizacji łatwiej było wybić się z clutteru reklamowego. Kampania skierowana do młodszego segmentu naszych klientów przełożyła się na bardzo dobre wyniki akwizycyjne.

Ciekawa akcja to również seria kampanii lokalnych przeprowadzonych w największych, polskich miastach. Restauracje proponowały unikalną ofertę promocyjną wyłącznie dla klientów PizzaPortal.pl. Lokalne podejście do promocji pozwoliło na zbudowanie wyjątkowych relacji, zarówno między restauracjami, jak również klientami.

W okresie wyborów parlamentarnych przeprowadziliśmy „Kampanię wyborną”. Pomysł stojący za tą kampanią był w naszych głowach od ponad roku. Ktoś z zespołu na jednym ze spotkań rzucił „hej, a co gdybyśmy podczas wyborów wykupili outdoor i pokazali swoich jedzeniowych kandydatów w stylu plakatów wyborczych przypominających stylistyką komunikację partii politycznych”? Niestety w okresie wyborów trudno o dobry outdoor, więc całość została przeniesiona do Internetu. Stworzyliśmy fikcyjne życiorysy 5 kandydatów od początku do końca – zarówno koncepcyjnie, graficznie, jak i tekstowo. Każdy był inny, każdy oferował indywidualny program wyborczy w postaci innego rodzaju jedzenia, a całość była delikatnie inspirowana prawdziwymi politykami. Dodatkowo klienci głosowali na swoich kandydatów zamówieniami.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Wspomniana wcześniej „Kampania wyborna”. Bardzo prosty koncept przełożył się zarówno na wyniki sprzedaży jak i zasięgi w Internecie. Odważne i humorystyczne wpisanie się w aktualne wydarzenia było strzałem w dziesiątkę.

Choć pod względem sprzedaży konkurencję zdominowała Małgorzata Serowa, to serca internautów podbił Janusz Kebs-Mieszany – to on zapewnił nam najwięcej wzmianek i najwięcej komentarzy w mediach społecznościowych.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Nie planujemy znacząco zmieniać media mixu. Cały czas jesteśmy marką internetową i to właśnie tutaj należy spodziewać się głównego strumienia wydatków. Natomiast chcemy być również marką masową – w związku z tym tutaj też pojawi się odpowiedni dobór mediów.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Patrząc na zmieniające się środowisko naturalne i efekt cieplarniany nie mam wątpliwości, że będą to elementy, które wpłyną na komunikację i strategie marek. Kolor zielony będzie odmieniany przez wszystkie przypadki – pociągnie to za sobą powstawanie nowych produktów, kampanii, a także pokazywanie, że marki są społecznie odpowiedzialne ograniczając np. zużycie energii, plastiku czy też inwestując w „zielone projekty”. Wyzwaniem w tym przypadku będzie połączenie wiarygodności marek z takimi działaniami.

Nieustannie trendem będzie poszukiwanie ciekawego i nieinwazyjnego sposobu dotarcia do klientów zmęczonych „nalotami” reklamowymi czyli „content is still king”. W kontekście mediowym – dalsza automatyzacja narzędzi z coraz większym udziałem sztucznej inteligencji.

Budżet na działania digitalowe

Niemal cały nasz budżet wydajemy na działania digitalowe. Nie sądzę, żeby w 2020 roku zaszły większe zmiany. Jesteśmy marką internetową i to tam bije nasze serce.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

W tym roku miałem przyjemność brać udział w jubileuszowych obradach jury Effie Awards 2019, co pozwoliło na analizę dziesiątek polskich kampanii, także od tej najtrudniejszej strony – efektywności biznesowej. W mojej opinii kondycja polskiego marketingu jest bardzo dobra. Potrafimy robić nie tylko efektowne kampanie, ale także efektywne. Nie mamy się także czego wstydzić, jeżeli chodzi o kreatywność, o czym świadczy chociażby 21 nominacji i liczne nagrody w Cannes Lions 2019 dla naszych rodzimych agencji. Warto dodać, że do tego konkursu wpłynęło ponad 30 tys. zgłoszeń z prawie 90 krajów.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Naszym największym wyzwaniem w 2020 będzie integracja z naszym nowym inwestorem, Glovo, a co za tym idzie znaczące poszerzenie profilu działania i związane z tym wyzwania – budowa świadomości nowych usług oraz bazy klientów.

 

O rozmówcy:

Tomasz Lipiński, head of marketing, PizzaPortal.pl

Menadżer z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w marketingu. Od dwóch lat dyrektor marketingu serwisu PizzaPortal.pl. Przez wiele lat związany z branżą bankową, gdzie odpowiadał za tworzenie zintegrowanych strategii internetowych, mediowych, sprzedaż przez internet, a także budowę marek. Przeprowadził rebranding mBanku w internecie oraz brał udział we wdrożeniu od podstaw na rynek dwóch nowych marek finansowych: Bank SMART i Nest Bank. Wcześniej przez pięć lat pracował w łódzkiej agencji interaktywnej SFeRa, gdzie realizował projekty dla takich klientów, jak The Walt Disney Company, FoxKids, Jetix.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij