W ubiegłym roku pisaliśmy o nietypowym projekcie poznańskiej firmy, która stworzyła Cosmetomat, czyli specjalny automat do sprzedaży środków czystości, którymi napełnia się własne pojemniki. Teraz okazuje się, że podobne rozwiązanie testowane jest w wybranych czeskich drogeriach Rossmann.
Firma Henkel umieściła w sklepach popularnej niemieckiej sieci specjalne automaty z takimi produktami, jak np. płyny do płukania tkanin, płyny do mycia naczyń, szampony, czy też żele pod prysznic. Po dokonaniu zakupu, klienci mogą napełniać tymi detergentami swoje własne opakowania wielokrotnego użytku.
Zobacz również
Projekt ten jest na razie w fazie testu i na tę chwilę nie wiadomo, czy podobne rozwiązanie zostanie wprowadzone także na inne rynki.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, Carrefour wprowadza dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej pojawiły się pierwsze z dziesięciu recyklomatów. Mieszkańcy Warszawy w zamian za wrzucenie do maszyn pustych butelek bądź puszek, otrzymają punkty wymienne na nagrody – w tym m.in. zniżki na wydarzenia czy napoje.