Amazon najcenniejszą marką na świecie – firma warta jest już ponad 200 mld dolarów

Amazon najcenniejszą marką na świecie – firma warta jest już ponad 200 mld dolarów
W dorocznym rankingu Brand Finance Global 500 po raz kolejny najcenniejszą marką na świecie został Amazon. Wartość firmy e-commerce wzrosła o 17,5% w porównaniu do ubiegłego roku.
O autorze
1 min czytania 2020-01-23

Firma Brand Finance co roku publikuje swój raport najbardziej wartościowych marek na świecie. W ubiegłym roku prestiżowe pierwsze miejsce zajęła firma e-commerce Amazon, tuż za nią zaś znalazł Apple oraz Google. 

Tegoroczna edycja rankingu Brand Finance Global 500 została zaprezentowana kilka dni temu na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Tym razem ponownie najcenniejszą marką świata został Amazon, którego wartość wzrosła o 17,5% – z kwoty 187,9 mld dolarów do ponad 200 mld dolarów. Co istotne, jest to najwyższa wycena jakiejkolwiek marki w historii rankingu Brand Finance.

Drugie miejsce tym razem zajął Google, a tuż za nim znalazł się Apple, który zanotował spadek wartości o 8,5% do 140,52 mld dolarów.

Pierwszą dziesiątkę zamyka chińska marka Huawei, wyceniona na 65 mld dol.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tak, jak i w ubiegłym roku, włoski motoryzacyjny koncern Ferrari został uznany za najsilniejszą markę na świecie. Za nią uplasował się Disney oraz WeChat. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Ubiegłoroczny raport najcenniejszych marek świata wg Interbrands pokazuje jasno, że marki technologiczne dalej są na topie. Pierwsze miejsce zajęło ponownie Apple, tuż za brandem uplasowały się Google i Amazon. Facebook natomiast wypadł z pierwszej dziesiątki.