Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013 – eurobank na czele badania Symetrii

W raporcie „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” znajdziemy m.in. ranking mobilnych aplikacji bankowych, porównanie ich zakresu funkcjonalnego, a także porównanie IKO i PeoPay. Najwięcej punktów otrzymała aplikacja eurobanku.
O autorze
2 min czytania 2013-11-05

W ramach rankingu przebadano 14 najpopularniejszych, polskich aplikacji bankowych dostępnych na system operacyjny Android. Eksperci Symetrii sprawdzili, która aplikacja może pochwalić się najszerszym zakresem funkcjonalnym i najlepszą użytecznością. Pod uwagę brano również ogólne oceny użytkowników.

Pierwsze miejsce w rankingu „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” zajęła aplikacja eurobanku, która została doceniona za szeroki zakres funkcjonalny i znakomitą użyteczność. Na podium znalazły się także aplikacje BNP Paribas Mobile Pl@net oraz Pekao24, które zanotowały niewiele mniejszy wynik punktowy. Najsłabiej wypadły zaś aplikacje banków Nordea Bank Polska oraz Citi Handlowy. Wyniki oraz kryteria oceny raportu opisano szczegółowo w raporcie.

Osobnej analizie poddano aplikacje umożliwiające płatności mobilne – IKO oraz PeoPay. W raporcie zostało umieszczone porównanie tych dwóch rozwiązań w każdym punkcie styku użytkownika z aplikacją. Sprawdzono podstawową funkcjonalność, tj. realizację płatności w sklepie offline, ale także pozostałe czynności, takie jak wykonanie przelewu do innego użytkownika aplikacji czy wypłatę gotówki z bankomatu bez użycia karty.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wyglądały prace nad aplikacją eurobanku?

9 000 zmian

Prace nad projektem aplikacji mobilnej eurobanku trwały kilka miesięcy. Od chwili prezentacji pierwszych widoków naniesiono ponad 9 000 zmian, przygotowano ponad 400 widoków, 2319 plików, 8,54 GB danych, 12 animacji, 87 opisów i uwag. – Wysokie oczekiwania banku względem funkcjonalności, niestandardowy wygląd aplikacji oraz zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa bankowości mobilnej sprawiły, że był to najtrudniejszy projekt jaki do tej pory realizowaliśmy. Tym bardziej cieszymy się z uznania klientów jak i ekspertów – mówi Patryk Brożek, prezes firmy Mobter, odpowiedzialnej za przygotowanie aplikacji.

– Kluczowy dla eurobanku był design aplikacji – minimalistyczny, przejrzysty, atrakcyjny graficznie, ale zapewniający jednocześnie wysoką użyteczność i łatwość wykonywania podstawowych operacji – dodaje Michał Galubiński, główny designer aplikacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poza standardem

Aplikacja mobilna eurobanku poza podstawowymi funkcjami posiada również parę nietypowych rozwiązań. Jedną z nich są powiadomienia mobilne – usługa, której nie stosuje jeszcze żaden bank na polskim rynku. Klient na bieżąco jest informowany o zmianach na swoim koncie, które pojawiają się w formie notyfikacji na smartfonie. Użytkownicy telefonów z systemem Android mogą skorzystać również z widgeta na pulpicie, pokazującego aktualny stan konta i opcjonalnie 3 ostatnie operacje. Ciekawym rozwiązaniem jest również prezentacja zrealizowanych transakcji, wpływów i wydatków. Dzięki przedstawieniu ich na osi czasu, klient szybko dostrzega kluczowe informacje i w razie potrzeby uzupełnia je o szczegóły.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W rękach Internautów

Od momentu udostępnienia aplikacji mobilnej klientom, bank zdecydował się na silną promocję. Poza kampanią telewizyjną z Piotrem Adamczykiem, zaprosił do współpracy liderów opinii w mediach społecznościowych. Efektem testowania aplikacji przez blogerów jest szereg artykułów oraz filmy, pokazujące, że bank w telefonie przydaje się każdemu, bez względu na styl życia. Ocenę aplikacji kontynuowali również Internauci, którzy mieli okazję ją przetestować, a następnie zaproponować swoje rozwiązania i propozycje usprawnień w konkursie na Facebooku.

– Tworząc raport Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013 chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, która aplikacja w największym stopniu spełnia potrzeby użytkownika, jest przyjazna i łatwa w obsłudze” – mówi Jolanta Zielińska, koordynatorka badania. „Dzisiaj rynek bankowości mobilnej zmienia się bardzo dynamicznie. Nasza analiza pokazuje, że banki dostrzegają już potencjał aplikacji natywnych. Często jednak nie poświęcają należytej uwagi user experience i skupiają się na funkcjonalnościach, które są nieistotne z perspektywy mobilnego kontekstu korzystania z aplikacji” – dodaje Zielińska.

Pobierz raport Symetrii: „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” (pdf)