Koronawirus to ostatnimi czasy temat najczęściej pojawiający się w światowych mediach. Niektóre publikacje związane z epidemią są prawdziwe, lecz są też i takie, które powielają jedynie fałszywe informacje dotyczące wirusa. Takich jest niestety coraz więcej.
Z fake newsami na temat koronawirusa postanowił walczyć już m.in. Facebook. Przedstawiciele portalu poinformowali bowiem, że z serwisu będą usuwane nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia. Teraz z dezinformacją postanowili walczyć eksperci ze Światowej Organizacji Zdrowia, wykorzystując do tego popularną ostatnio platformę – TikToka.
Zobacz również
WHO założyło bowiem swój własny profil w tym serwisie, aby edukować internautów na temat koronawirusa. Do tej pory organizacja opublikowała dwa filmiki – w tym pierwszym ekspertka opowiada, jak chronić się przed zarażeniem wirusem, natomiast w drugim wideo poruszony został temat masek ochronnych – kiedy i jak powinno się je zakładać na twarz.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pod koniec lutego br. Intel, tytularny sponsor zawodów Intel Extreme Masters, opublikował oficjalne oświadczenie, w którym poinformował o wycofaniu się z udziału w finale wydarzenia. Ma to związek z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.
PS2
Podczas gdy cały świat z przerażeniem obserwuje rozprzestrzenianie się koronawiarusa, niektórzy instagramerzy postanowili skorzystać z rozgłosu, jaki powstał wokół tej epidemii i zaczęli oznaczać swoje posty hashtagiem #coronavirus.