Światowa Organizacja Zdrowia dołączyła do TikToka – będzie walczyć z fake newsami na temat koronawirusa

Światowa Organizacja Zdrowia dołączyła do TikToka – będzie walczyć z fake newsami na temat koronawirusa
Światowa Organizacja Zdrowia postanowiła założyć konto na popularnym portalu społecznościowym TikToku, by edukować internautów na temat koronawirusa. Jednocześnie WHO chce walczyć z masą fałszywych informacji na temat epidemii.
O autorze
1 min czytania 2020-03-03

Koronawirus to ostatnimi czasy temat najczęściej pojawiający się w światowych mediach. Niektóre publikacje związane z epidemią są prawdziwe, lecz są też i takie, które powielają jedynie fałszywe informacje dotyczące wirusa. Takich jest niestety coraz więcej. 

Z fake newsami na temat koronawirusa postanowił walczyć już m.in. Facebook. Przedstawiciele portalu poinformowali bowiem, że z serwisu będą usuwane nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia. Teraz z dezinformacją postanowili walczyć eksperci ze Światowej Organizacji Zdrowia, wykorzystując do tego popularną ostatnio platformę – TikToka.

WHO założyło bowiem swój własny profil w tym serwisie, aby edukować internautów na temat koronawirusa. Do tej pory organizacja opublikowała dwa filmiki – w tym pierwszym ekspertka opowiada, jak chronić się przed zarażeniem wirusem, natomiast w drugim wideo poruszony został temat masek ochronnych – kiedy i jak powinno się je zakładać na twarz. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pod koniec lutego br. Intel, tytularny sponsor zawodów Intel Extreme Masters, opublikował oficjalne oświadczenie, w którym poinformował o wycofaniu się z udziału w finale wydarzenia. Ma to związek z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Podczas gdy cały świat z przerażeniem obserwuje rozprzestrzenianie się koronawiarusa, niektórzy instagramerzy postanowili skorzystać z rozgłosu, jaki powstał wokół tej epidemii i zaczęli oznaczać swoje posty hashtagiem #coronavirus.