Polacy na home office [raport]

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Polacy na home office [raport]

Dla wielu Polaków rozpoczyna się kolejny tydzień pracy na home office. Równo z jej startem, serwis domodi.pl postanowił sprawdzić, czy, a jeśli tak, to za co lubimy ten zdalny tryb pracy, który od teraz stał się naszą nową rzeczywistością.

Czy lubisz pracę na home office?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Ponad połowa ankietowanych (56%) wskazuje, że lubi pracę zdalną. 17% deklaruje, że nie lubi tego trybu, a 19% twierdzi, że może się polubić z tym stanem. Natomiast 8% badanych wykazuje inne przyczyny, przez które ten stan jest dla nich niekorzystny. A należą do nich m.in.:

  • niemożność skonsultowania się ze współpracownikami
  • brak kontroli nad czasem pracy
  • brak wizji końca tego stanu

Raport wskazuje także, za co Polacy lubią pracę zdalną. A w tej puli odpowiedzi znalazły się m.in. cisza i spokój, komfort pracy, brak czasochłonnych dojazdów czy mniejszy stres związany z wykonywaniem codziennych obowiązków. Głosy przeciwko pracy na home office mówią o braku codziennej integracji w miejscu pracy, szybkim reagowaniu na pojawiające się tematy czy temacie związanym z brakiem motywacji do ubrania się w coś innego, niż tylko wygodny dres.

Moja przestrzeń do pracy

Home office, jak sama nazwa wskazuje, czyni z naszej domowej przestrzeni biuro. A już od samych pracujących zależy, jak je sobie urządzą. W sieci pojawiło się wiele zdjęć pokazujących pracę na deskach do prasowania, czy przeprowadzkowych kartonach. Na pytanie, gdzie najchętniej pracujesz, ankietowani w zdecydowanej większości 44% odpowiedzieli, że przy biurku. 25% świetnie czuje się także przy stole w kuchni, a 14% spędza zarządza projektami z poziomu kanapy. Tylko 11% postanawia zostać w tym czasie w łóżku, a 4% w salonie. Natomiast 6% badanych wskazuje swoje zindywidualizowane miejsca pracy.

Ale przestrzeń, to nie tylko pomieszczenie w domu. W jej ramach mieści się też to, co Polacy najchętniej zakładają na siebie podczas home office. Zdecydowana większość badanych wskazała, że w tym czasie noszą wygodny dres. Ich jednogłośność jest bezsprzeczna - tak twierdzi 66%! Wygląda na to, że świetnie wpisują się w styl homfy casual! 15% woli casual - łącząc t-shirt z jeansami, a 6% przyznaje się, że nie wychodzi z piżamy (zapewne to ci, którzy powyżej wskazali pracę z łóżka ;)). Natomiast 5% badanych deklaruje, że nadal ubiera to samo, co na co dzień do pracy w biurze.

W sieci: w trakcie ale i po pracy

Choć czas pracy Polacy spędzają w sieci, to także po jej zakończeniu zostają chętnie w środowisku online, do którego obecnie przeniosło się całe życie. W tym także zakupy. 58% badanych deklaruje, że aktywnie kupuje produkty online. 34% pytanych stanowczo stwierdza, że nie interesuje ich ten temat. Natomiast 8% kupuje w tym czasie online, tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba. A decydując się na shopping użytkownicy wybierają najchętniej sklepy własne marek i producentów (33%) oraz platformy multibrandów jak np. domodi.pl (17%). W trakcie szukania inspiracji wykorzystują także newslettery (17%), social media (15%), portale i serwisy tematyczne (3%). Natomiast 15% badanych korzysta z indywidualnych rozwiązań jak np. polecenia znajomych czy zagraniczne platformy sprzedażowe.

W dobie obecnych wydarzeń, zakupy w sieci powodują wiele obaw. O nich także mówi badanie. Choć gro ankietowanych, bo 60%, stwierdziło, że nie widzi obaw, to w grupie 40% pojawiły się obiekcje. Z czym były związane? Najczęściej użytkownicy obawiają się opóźnień związanych z dostarczeniem towarów. Na drugim miejscu znajduje się niedopasowanie rozmiaru i przymus zwrotu, a na trzecim - kontakt z kurierem.

Demografia badanych

W online’owej ankiecie, przeprowadzonej w dniach 17-20.03.2020, wzięło udział 250 respondentów z Polski (n=250). Z tego, 86% stanowiły kobiety, a 14% - mężczyźni. Wśród grup wiekowych dominowały osoby w przedziale 25-34 - 51%, a na drugim miejscu - 35-44 z wynikiem 16%.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij