Lidl wprowadza „ciche godziny” do wszystkich swoich sklepów

Lidl wprowadza „ciche godziny” do wszystkich swoich sklepów
Sieć Lidl z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, wprowadziła ciche godziny we wszystkich swoich sklepach w Polsce. Inicjatywa została opracowana we współpracy z Fundacją JiM, a jej głównym celem jest ułatwienie w dokonywaniu zakupów przez klientów z ASD.
O autorze
2 min czytania 2020-04-02

Autyzm jest obecnie diagnozowany w Polsce już u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju jest 400 tys. osób z autyzmem. Jednak ze spektrum żyją także rodzice, rodzeństwo oraz opiekunowie, dla których rutynowe obowiązki, w tym między innymi zakupy są wielkim wyzwaniem.

W celu ułatwienia codziennego funkcjonowania osobom ze spektrum autyzmu Lidl Polska wprowadził we wszystkich swoich sklepach „ciche godziny”. Głównym założeniem akcji jest zapewnienie odpowiednich warunków codziennego funkcjonowania osobom ze spektrum autyzmu.

Jakie udogodnienia kryją się pod inicjatywą Lidla? W wyznaczonych godzinach jest wyciszona muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia. Klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa (jest to zazwyczaj kasa nr 1)*.

W trakcie standardowego funkcjonowania sklepów ciche godziny w Lidlu będą się odbywać w każdy piątek w godzinach 8:00 – 10:00 oraz sobotę od 19:00 do 21:00.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W Lidl Polska stawiamy przede wszystkim na ludzi. Nieustannie dokładamy starań, aby każdy czuł się w naszym sklepie komfortowo i mógł swobodnie dokonywać zakupów. Dzięki obecności naszej marki w różnych lokalizacjach w całej Polsce mamy możliwość poznania rozmaitych potrzeb naszych klientów, dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić inicjatywę „ciche godziny” – dla większości z nas jest to ledwo zauważalna zmiana, a dzięki temu możemy znacznie ułatwić codzienne zakupy części klientów. Gdy handel i usługi powrócą do funkcjonowania w regularny sposób, będzie możliwe doświadczenie ułatwień przez osoby ze spektrum autyzmu w naszych sklepach. Dziś 2. kwietnia, w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, pragniemy potwierdzić, że pamiętamy o naszych klientach, funkcjonujących ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinach – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications, Lidl Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

* W aktualnej sytuacji epidemii, do odwołania, z kas pierwszeństwa mogą także korzystać seniorzy, wolontariusze wspierający seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownicy sektora opieki zdrowotnej – przede wszystkim lekarze, pielęgniarki i pielęgniarze, ratownicy medyczni oraz tzw. służby mundurowe (strażacy, policjanci, żołnierze wojsk obrony terytorialnej czy straż miejska). Udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu będą możliwe kiedy sytuacja się unormuje i funkcjonowanie sklepów powróci do regularnych zasad.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

11 lutego br. IKEA Kraków na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak jest teraz w każdy wtorek w krakowskim markecie sieci.

PS2

„Godziny ciszy” w ubiegłym roku wprowadziło już wiele sieci, takich jak np. DecathlonAuchan oraz Carrefour.

PS3

W lipcu 2018 roku w Galerii Morena zainstalowano system znaczników „TOTUPOINT”, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Owe działanie jest realizowane przez firmę Carrefour, która jest właścicielem galerii w Gdańsku.