Odporni na dezinformację: „Rzeczpospolita” zamierza powstrzymać epidemię dezinformacji

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Odporni na dezinformację: „Rzeczpospolita” zamierza powstrzymać epidemię dezinformacji

Rozprzestrzeniają się jak wirus, a nieumiejętność odróżnienia ich od sprawdzonych informacji to problem społeczny, który zwiększył swoje nasilenie w czasie epidemii koronawirusa. Najnowsza kampania „Rzeczpospolitej” ma na celu zwiększyć społeczną odporność na fake newsy.

Kampania rozpoczyna się nietypowo. W serwisie rp.pl oraz w mediach społecznościowych „Rzeczpospolitej” pojawił się teaser ze specjalnym udziałem Bogusława Chraboty, redaktora naczelnego dziennika, który składa z jedynki „RZ” … maskę ochronną. W ten symboliczny sposób „Rzeczpospolita” inauguruje kampanię pt. „Odporni na dezinformację”, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie niebezpieczeństw, jakie się wiążą z udostępnianiem fake news’ów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Fake news jest parainformacją. Ontologicznie nie różni się od newsa, to ta sama konstrukcja. Dla laików jest trudny do odróżnienia od newsa. Istotna jest intencja wprowadzenia nieprawdy. Jako społeczeństwo mamy ograniczone możliwości weryfikacji takiej informacji. Mamy natomiast możliwość sprawdzenia, czy źródło jest wiarygodne, i tak ocenić wartość informacji. W ciągu ostatnich lat z „Rzeczpospolitej" fake newsy do opinii publicznej raczej nie trafiły. To świadczy o naszych procedurach, które są ściśle przestrzegane, oraz o profesjonalnym podejściu naszych dziennikarzy do weryfikacji newsów – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika.

Na potrzeby kampanii powstały trzy hasła reklamowe odwołujące się do najbardziej powszechnych źródeł i przyczyn powstawania fake news’ów: Komentarze z forum czy komentarze ekspertów?, Znajomość fejków czy znajomość faktów?, Opinie szerowane czy opinie szanowane? oraz hashtag #OdporniNaDezinformacje.

Drugim etapem kampanii będzie „dekalog walki z dezinformacją” – seria komunikatów mających na celu edukację jak walczyć z epidemią fake news’ów.

Za koncepcję kreatywną i realizację odpowiada dział marketingu Gremi Media.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij