Gdynia pozbędzie się szpecących reklam w przestrzeni publicznej – jest projekt uchwały krajobrazowej

Gdynia pozbędzie się szpecących reklam w przestrzeni publicznej – jest projekt uchwały krajobrazowej

Gdynia to kolejne miasto, które już wkrótce wprowadzi uchwałę krajobrazową. Władze bowiem opracowały już projekt dokumentu i teraz uzgadniany on jest m.in. z wojewódzkim konserwatorem zabytków.

Prace nad treścią gdyńskiej uchwały krajobrazowej trwały 5 lat. Teraz w końcu władze miasta, po konsultacjach z mieszkańcami Gdyni oraz przedstawicielami branży reklamowej, przygotowały gotowy projekt uchwały, która zrobi porządek ze szpecącymi reklamami w przestrzeni miejskiej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Według założeń projektu uchwały, Gdynia zostanie podzielona na dwie strefy - A i B. Ta pierwsza będzie obejmować m.in: centralny obszar miasta, w tym Śródmieście, obszary dziedzictwa kulturowego, zespoły przestrzenne wpisane do rejestru zabytków oraz obszary o wysokiej wartości urbanistycznej, architektonicznej i widokowej. Natomiast strefa B obejmie pozostałą część miasta. 

Gdyńska uchwała krajobrazowa zakłada m.in. wprowadzenie odległości między reklamami od krawędzi jezdni wzdłuż pasa drogowego, a także ograniczenie umieszczania szyldów na budynkach. Co więcej, prawdopodobnie wprowadzony zostanie również zakaz wieszania reklam, a w szczególności banerów na ogrodzeniach. 

Aktualnie projekt uchwały krajobrazowej jest na etapie uzgodnień z wojewódzkim konserwatorem zabytków, regionalnym dyrektorem ochrony środowiska, marszałkiem województwa, a także przedstawicielami Państwowej Straży Pożarnej. Następnie, po zakończeniu konsultacji, uchwała zostanie wyłożona do publicznego wglądu i wówczas rozpocznie się zbieranie uwag. Ostateczny projekt dokumentu będzie musiała zatwierdzić rada miasta. 

zdjęcie: facebook.com/Gdynia

PS

Coraz więcej polskich miast walczy ze szpecącymi reklamami w przestrzeni miejskiej. Niesamowite efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej mogą zauważyć już m.in. mieszkańcy Gdańska – od 2018 roku zniknęło stamtąd już ponad 500 wielkoformatowych billboardów oraz banerów. 

PS2

Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot konsekwentnie i skutecznie usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. Dzięki temu zupełnie inny wygląd zyskują budynki nieopodal głównych ulic miasta, z których znikają wielkoformatowe banery.

PS3

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij