TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Gdynia pozbędzie się szpecących reklam w przestrzeni publicznej – jest projekt uchwały krajobrazowej

Gdynia pozbędzie się szpecących reklam w przestrzeni publicznej – jest projekt uchwały krajobrazowej
Gdynia to kolejne miasto, które już wkrótce wprowadzi uchwałę krajobrazową. Władze bowiem opracowały już projekt dokumentu i teraz uzgadniany on jest m.in. z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
O autorze
1 min czytania 2020-05-29

Prace nad treścią gdyńskiej uchwały krajobrazowej trwały 5 lat. Teraz w końcu władze miasta, po konsultacjach z mieszkańcami Gdyni oraz przedstawicielami branży reklamowej, przygotowały gotowy projekt uchwały, która zrobi porządek ze szpecącymi reklamami w przestrzeni miejskiej.

Według założeń projektu uchwały, Gdynia zostanie podzielona na dwie strefy – A i B. Ta pierwsza będzie obejmować m.in: centralny obszar miasta, w tym Śródmieście, obszary dziedzictwa kulturowego, zespoły przestrzenne wpisane do rejestru zabytków oraz obszary o wysokiej wartości urbanistycznej, architektonicznej i widokowej. Natomiast strefa B obejmie pozostałą część miasta. 

Gdyńska uchwała krajobrazowa zakłada m.in. wprowadzenie odległości między reklamami od krawędzi jezdni wzdłuż pasa drogowego, a także ograniczenie umieszczania szyldów na budynkach. Co więcej, prawdopodobnie wprowadzony zostanie również zakaz wieszania reklam, a w szczególności banerów na ogrodzeniach. 

Aktualnie projekt uchwały krajobrazowej jest na etapie uzgodnień z wojewódzkim konserwatorem zabytków, regionalnym dyrektorem ochrony środowiska, marszałkiem województwa, a także przedstawicielami Państwowej Straży Pożarnej. Następnie, po zakończeniu konsultacji, uchwała zostanie wyłożona do publicznego wglądu i wówczas rozpocznie się zbieranie uwag. Ostateczny projekt dokumentu będzie musiała zatwierdzić rada miasta. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: facebook.com/Gdynia

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Coraz więcej polskich miast walczy ze szpecącymi reklamami w przestrzeni miejskiej. Niesamowite efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej mogą zauważyć już m.in. mieszkańcy Gdańska – od 2018 roku zniknęło stamtąd już ponad 500 wielkoformatowych billboardów oraz banerów. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot konsekwentnie i skutecznie usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. Dzięki temu zupełnie inny wygląd zyskują budynki nieopodal głównych ulic miasta, z których znikają wielkoformatowe banery.

PS3

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.