Kraków świętuje usunięcie 120 szpecących reklam z przestrzeni publicznej

Kraków świętuje usunięcie 120 szpecących reklam z przestrzeni publicznej
Organizacja ŁADny Kraków 5 czerwca br. obchodziła swoje pierwsze urodziny. W związku z tym postanowiła podsumować efekty krakowskiej uchwały krajobrazowej, która została przyjęta w lutym br.
O autorze
1 min czytania 2020-06-08

ŁADny Kraków to inicjatywa, która powstała 5 czerwca 2019 roku, by walczyć ze szpecącymi reklamami w przestrzeni publicznej. Ponadto, wraz z przyjęciem w lutym br. przez krakowskich radnych uchwały krajobrazowej, organizacja monitoruje też stopień realizacji założeń dokumentu. 

Teraz w związku z pierwszymi urodzinami ŁADny Kraków postanowił zaprezentować efekty zarówno swojej działalności, jak i samej krakowskiej uchwały krajobrazowej – organizacji udało się doprowadzić do usunięcia ponad 120 nielegalnych reklam w 4️5 lokalizacjach. Co więcej, dzięki inicjatywie z przestrzeni miejskiej Krakowa zniknęło kilkanaście wysypisk śmieci, bazgrołów i zaniedbanych trawników.

Pod koniec ubiegłego roku miasto Gdańsk zaprezentowało efekty wprowadzenia uchwały krajobrazowej – przez ponad rok z przestrzeni miejskiej zniknęło ponad 500 billboardów, banerów, a także szpecących szyldów.  

zdjęcie: facebook.com/ladnykrakow 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Gdynia to kolejne miasto, które już wkrótce wprowadzi uchwałę krajobrazową. Władze bowiem opracowały już projekt dokumentu i teraz uzgadniany on jest m.in. z wojewódzkim konserwatorem zabytków.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Realizując zapisy uchwały krajobrazowej, Sopot konsekwentnie i skutecznie usuwa z przestrzeni szpecące reklamy. Dzięki temu zupełnie inny wygląd zyskują budynki nieopodal głównych ulic miasta, z których znikają wielkoformatowe banery.

PS3

Nakładem Miasta Gdyni, we współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, został wydany poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości. Nosi on tytuł „Od strony ulicy” i jest znakomitą podpowiedzią, jak powinien wyglądać szyld w modernistycznym śródmieściu Gdyni.