Kolejne marki zmienią swoje nazwy przez rasizm – tym razem dwie należące do koncernu Nestlé

Kolejne marki zmienią swoje nazwy przez rasizm – tym razem dwie należące do koncernu Nestlé

Dwie australijskie marki słodyczy należące do koncernu Nestlé – Chico’s i Red Skins – przejdą rebranding. Powodem jest negatywny podtekst rasowy w obecnych nazwach brandów.

Kilka dni temu głośno zrobiło się o marce Uncle Ben’s, należącej do koncernu Mars Inc., która już wkrótce przejdzie rebranding. Jest to związane z faktem, że na opakowaniach produktów brandu widnieje postać czarnoskórego, uśmiechniętego mężczyzny co zdaniem niektórych powiela stereotypowy wizerunek niewolnika zadowolonego ze swojego losu. Rasistowski wydźwięk ma także sama nazwa marki. 

Uncle Ben’s to jednak nie jedyny brand, który w niedalekiej przyszłości przejdzie rebranding – podobny los spotka amerykańską markę Aunt Jemima, a także australijskie Chico’s i Red Skins, należące do koncernu Nestlé.

Przedstawiciele firmy w oficjalnym oświadczeniu przyznali bowiem, że w świetle obecnych wydarzeń, związanych przede wszystkim z głośnym ruchem społecznym przeciwko rasizmowi na całym świecie, nazwy galaretek w czekoladzie Chico’s oraz malinowych cukierków do żucia Red Skin są „nie na miejscu” i nie reprezentują wartości firmy.

Określenie „Red Skin” jest bowiem używane jako obelga wobec rdzennych plemion żyjących na terenie Ameryki Północnej. Podobnie sprawy się mają z nazwą „Chico”, lecz w odniesieniu do społeczności Latynosów. 

Co więcej, rebranding przejdzie także kolumbijska marka Beso de Negra, której nazwa w wolnym tłumaczeniu oznacza „pocałunek czarnej kobiety”.

PS

Przedstawiciele HBO Max poinformowali o usunięciu z platformy kultowego już filmu „Przeminęło z wiatrem”. Tłumaczyli to faktem, że produkcja zawiera rasistowskie treści, a także uprzedzenia etniczne.

PS2

Marka Reebok poinformowała o zerwaniu wieloletniego kontraktu z firmą CrossFit tuż po tym, jak jej prezes – Greg Glassman – opublikował na Twitterze wpis, w którym w rasistowski sposób nawiązał do głośnej śmierci George'a Floyda.

PS3

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij