Disney też bojkotuje Facebooka – to może być duży cios dla serwisu społecznościowego

Disney też bojkotuje Facebooka – to może być duży cios dla serwisu społecznościowego

Jak poinformował The Wall Street Journal, Disney ograniczył swoje wydatki na reklamę na Facebooku w ramach akcji #StopHateForProfit – w pierwszej połowie 2020 roku amerykańska korporacja była jednym z największych reklamodawców serwisu społecznościowego.

Akcja #StopHateForProfit rozpoczęła się w połowie czerwca br. i jest odpowiedzią na brak działań Facebooka na szerzącą się w portalu dezinformację, rasizm oraz mowę nienawiści. Szalę goryczy przelała kontrowersyjna wypowiedź Donalda Trumpa, w której sugerował on strzelanie do osób protestujących na ulicach przeciwko rasizmowi, tuż po śmierci czarnoskórego George'a Floyda.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ramach akcji wiele marek postanowiło wstrzymać swoje działania reklamowe w popularnym serwisie społecznościowym – jedną z pierwszych była firma The North Face, zaś tuż po niej dołączyły takie koncerny, jak m.in. Unilever, Coca-Cola czy Lego

Teraz – jak podaje The Wall Street Journal opierając się na własnych źródłach – wydatki na reklamę na Facebooku ograniczył również Disney. Gazeta poinformowała też, że amerykańska korporacja wstrzymała m.in. reklamowanie Hulu na Instagramie. 

Disney do tej pory nie potwierdził tych doniesień. Jeżeli jednak jest to prawda, to może być to duży cios dla portalu Marka Zuckerberga – firma bowiem w 2019 roku, a także w pierwszej połowie 2020 roku była jednym z największych reklamodawców serwisu społecznościowego.

źródło: thewaltdisneycompany.com

PS

Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima.  

PS2

Koncern kosmetyczny L'Oreal zapowiedział, że wycofuje z opisów swoich produktów takie słowa, jak m.in. „biały”, „jasny” czy „rozjaśnianie”. Jest to związane z głośnymi protestami przeciwko rasizmowi.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij