Apple spiera się o gruszkę – gigant technologiczny zakwestionował rejestrację logo firmy Prepear

Apple spiera się o gruszkę – gigant technologiczny zakwestionował rejestrację logo firmy Prepear
Apple nie zgadza się, by inna firma miała w swoim logo gruszkę. Gigant technologiczny złożył już w tej sprawie wniosek do sądu przeciwko spółce Prepear.
O autorze
1 min czytania 2020-08-12

Prepear to aplikacja przeznaczona dla miłośników gotowania. Jej spółka matka – Super Healthy Kids – chciała zarejestrować znak towarowy platformy, przedstawiający zielony kontur gruszki. To jednak nie spodobało się marce Apple, która w swoim logo ma nadgryzione jabłko.

Przedstawiciele giganta technologicznego w swoim wniosku sądowy argumentują, że logo aplikacji będzie za bardzo kojarzyło się ze słynnym jabłuszkiem, które widnieje na smartfonach czy komputerach marki. Jak zaznaczyli – znak towarowy Prepear „będzie stwarza podobne wrażenie handlowe”. 

Założyciele aplikacji poświęconej gotowaniu sprzeciwili się decyzji Apple, zakładając w internecie petycję zatytułowaną „Save the Pear from Apple!” – pismo do tej pory podpisało już ponad 51 tys. osób. 

W swoich mediach społecznościowych założyciele Prepear również postanowili zaapelować do internautów o wsparcie, bowiem – jak tłumaczą – nie stać ich na długotrwałą batalię sądową z takim gigantem, jakim jest Apple. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie jest to pierwszy raz kiedy amerykańska marka postanowiła rozpocząć spór sądowy o logo, które przedstawia gruszkę lub, co gorsza, jabłko. Wcześniej Apple blokowało rejestrację znaku jednej z norweskich partii politycznych, a także niemieckiego toru kolarskiego Apfel Route.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod koniec lipca br. Federalny Trybunał Sprawiedliwości w Karlsruhe orzekł, że jedyną marką, która może w Niemczech sprzedawać kwadratową tabliczkę czekolady jest Ritter Sport. Z tym faktem nie chciał się zgodzić koncern Mondelēz International, do którego należy Milka.

PS2

Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.

PS3

12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.