Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Już nie będzie „sosu cygańskiego” – Knorr zmienia nazwę z uwagi na rasistowskie konotacje

Już nie będzie „sosu cygańskiego” – Knorr zmienia nazwę z uwagi na rasistowskie konotacje
Z uwagi na zagorzałą dyskusję na temat dyskryminacji rasowej, która wybuchła parę miesięcy temu w Stanach Zjednoczonych, firma Knorr postanowiła zmienić nazwę swojego kultowego produktu – zdaniem przedstawicieli marki określenie „sos cygański” jest za bardzo rasistowskie.
O autorze
1 min czytania 2020-08-18

Na początku czerwca br. w Stanach Zjednoczonych wybuchła zagorzała dyskusja na temat dyskryminacji rasowej – było to związane ze śmiercią czarnoskórego George’a Floyda, który został uduszony przez policjanta. Wówczas miliony amerykańskich obywateli wyszło na ulice i zaczęło protestować przeciwko nienawiści na tle rasowym, co pośrednio zmusiło znane koncerny do przeanalizowania, czy w ich portfolio nie znajduje się marka, która może wywoływać rasistowskie konotacje. 

W ten sposób takie marki, jak Uncle Ben’s czy Aunt Jemima zostały poddane rebrandingowi, z kolei platforma HBO Max tymczasowo usunęła ze swojej biblioteki kultowy już film „Przeminęło z wiatrem” z 1939 roku – produkcja powróciła już do serwisu, lecz z dodatkowym materiałem wyjaśniającym historyczny kontekst filmu. 

Zmianom poddane zostały także produkty koncernu L’Oreal – firma bowiem zapowiedziała, że wycofuje z opisów swoich artykułów takie słowa, jak m.in. „biały”, „jasny” czy „rozjaśnianie”. Tutaj także powodem jest rzekomy podtekst rasistowski.  

To jednak nie koniec zmian – teraz niemiecka firma Knorr postanowiła zmienić nazwę „sosu cygańskiego”, bo jak tłumaczą przedstawiciele marki – termin ten „może być interpretowany negatywnie”. Teraz zamiast tego w niemieckich sklepach znajdziemy „sos paprykowy po węgiersku”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Decyzję marki Knorr pochwaliła Centralna Rada Niemieckich Sinti i Romów, która to wielokrotnie podkreślała, że tzw. sos cygański nie jest częścią romskiej kuchni i już kilka lat temu zapobiegała o to, by niemiecka firma zmieniła nazwę produktu. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Na fali głośnych protestów przeciwko przeciwko rasizmowi i zdobywającego coraz większą popularność ruchu Black Lives Matter, marka Band-Aid postanowiła wprowadzić do sprzedaży plastry, które będą pasowały do różnych kolorów skóry.