Benjamin Braun (Samsung): To, czego użytkownicy oczekują od nas dzisiaj, nie musi być tym, co zadowoli ich jutro

Benjamin Braun (Samsung): To, czego użytkownicy oczekują od nas dzisiaj, nie musi być tym, co zadowoli ich jutro

Z Benjaminem Braunem, chief marketing officerem Samsung Europe, rozmawiamy m.in. na temat licznych działań i inicjatyw prowadzonych przez markę Samsung tuż po wybuchu pandemii koronawirusa, a także trendów w branży marketingowej w obliczu nowej rzeczywistości.

Czy pamiętasz swoje pierwsze wyobrażenia na temat tego, jak będzie wyglądać praca po ogłoszeniu stanu pandemii?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dla Samsung od samego początku priorytetami były zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie pracowników i klientów, a także pomoc społecznościom lokalnym. Wiedzieliśmy, że firma miała (i nadal ma) niezwykle ważną rolę do odegrania w kontekście dbania o społeczeństwo. Nasza siedziba główna mieści się w Korei, która była jednym z pierwszych miejsc dotkniętych chorobą. Dzięki doświadczeniom nabytym kilka lat temu podczas epidemii SARS, wiedzieliśmy, że na pandemię koronawirusa będziemy przygotowani tak dobrze, jak to tylko możliwe. Chcieliśmy, aby nasza technologia i posiadane zasoby były przydatne w walce z chorobą. Dlatego dostarczaliśmy smartfony osobom przebywającym na kwarantannie, umożliwiając im pozostanie w kontakcie z najbliższymi, a także przekazywaliśmy tablety dzieciom, aby mogły bez problemu kontynuować naukę. Samsung Polska podarował szafy parowe AirDresser 10 szpitalom jednoimiennym, aby lekarze i pracownicy medyczni mogli usuwać zarazki i bakterie ze swoich ubrań. Łączna wartość zasobów, jakie firma Samsung przekazała, by wspomóc osoby dotknięte przez COVID-19, to 29 milionów dolarów.

Wiedzieliśmy, że nowy, wymuszony przez pandemię sposób pracy, życia, interakcji i rozrywki szybko stanie się normą oraz że integralną częścią tego nowego świata będzie firma Samsung, której zadaniem stanie się przede wszystkim utrzymanie łączności między użytkownikami. Sama praca zdalna nie stanowiła dla nas problemu, jako że od dawna byliśmy przyzwyczajeni do wykonywania obowiązków zawodowych z różnych miejsc na całym świecie. Największe wyzwanie dotyczyło tego, jak wspierać kreatywność i utrzymać silną kulturę organizacyjną w zespole. Jednak okazało się, że dzięki wspólnym wysiłkom pozostaliśmy zgranym i efektywnym zespołem.

Jak zrodził się pomysł projektu Life Unstoppable?

Naszym zamiarem było przedstawienie 25 innowacji w sposób odważny i niosący całkowicie unikalne, wciągające doświadczenia. Inspiracją stał się przemysł gier, który dostarcza użytkownikom coraz to nowych, ekscytujących wrażeń. Z uwagi na ograniczenia związane z przemieszczaniem się stworzyliśmy wirtualny Samsung House, który w 100% odzwierciedla prawdziwe pomieszczenia mieszkalne i w którym widzowie mogą zapoznać się z najnowszymi urządzeniami z naszej oferty, nie musząc ich dotykać. Tym sposobem otworzyliśmy się na nowe sposoby komunikacji z użytkownikami, które warto rozwijać w przyszłości.

Czy po zakończeniu pandemii ten rodzaj wirtualnych wydarzeń pozostanie z nami na dobre, stając się konkurencją dla prezentacji w świecie rzeczywistym?

Mówiąc szczerze, nie sądzę, że wrócimy – a nawet nie powinniśmy wracać – do form organizacji wydarzeń znanych sprzed pandemii. Mamy świetną okazję do przekształcenia dotychczasowych wydarzeń i ich formuły oraz do zadbania o to, by jeszcze dalej przesunąć granice w zakresie prezentacji naszych urządzeń, stawiając na coraz większą kreatywność. Projekt Life Unstoppable to wyraz właśnie tego nowego, świeżego spojrzenia.

Czy pandemia zmieniła Twoje myślenie na temat firmy Samsung jako marki: czym jest i czym być powinna?

Ten rok pokazał, jak bardzo wzrasta rola technologii w naszym życiu. Związki z nią stają się coraz silniejsze, gdyż w krytycznej sytuacji zapewnia nam ona łączność z bliskimi. W tym trudnym czasie zaangażowanie firmy Samsung w dostarczanie odważnych, innowacyjnych urządzeń, które pomagają rozwiązać codzienne problemy, na stałe wpisało się w nasz kod DNA.

Ten rok postawił przed nami wiele wyzwań, mimo to niezmiennie, całym sercem wierzyłem w wizję firmy Samsung. Jej celem jest bowiem nieustraszone, ciągłe kreowanie przyszłości przez stosowanie pionierskich urządzeń wyróżniających się nie tylko wykorzystanymi w nich przełomowymi rozwiązaniami, ale także pięknem i inteligencją.

Jakie trendy marketingowe mogą nabrać znaczenia i popularności w kolejnych latach, kiedy na dobre przywykniemy do nowej normalności?

W miarę jak produkty i usługi stają się towarami, coraz większe znaczenie zyskuje wyraźne eksponowanie cech, które wyróżniają naszą markę i zachęcają do zakupu urządzeń właśnie z naszej oferty. Stawiam sobie i swojemu zespołowi zadanie znalezienia i doprecyzowania tych unikalnych wyróżników. Z uwagi na ciągle zmieniające się potrzeby naszych klientów jako marka nigdy nie powinniśmy osiadać na laurach – to, czego użytkownicy oczekują od nas dzisiaj, nie musi być tym, co zadowoli ich jutro.

Po drugie, równie ważne jest uświadomienie sobie, że jako marketingowcy planujemy i realizujemy nadrzędny cel, jakim jest skuteczne zwiększenie przychodów i rentowności firmy. Dlatego dla nas – zespołu zajmującego się marketingiem oraz jednej z głównych jednostek biznesowych – kluczowe znaczenie ma umiejętność jasnego wyrażania i demonstrowania rzeczywistej wartości, która zostaje przez nas dodana.

Na koniec pytanie, które często zadajemy naszym rozmówcom: jak to się stało, że zawodowo zająłeś się marketingiem? Co pociąga Cię w tej branży?

Gdy byłem na studiach, moja siostra Rebecca załatwiła mi pracę dorywczą w agencji marketingowej, w której pomagałem w przerwach między wykładami na uniwersytecie. Podobał mi się panujący tam szum, szybkość działania, kreatywność odpowiedzi na zapytania klientów, komputery, z których korzystałem, i żywiołowość ludzi w biurze.

Kiedy rozpocząłem pracę w branży, czerpałem ogromną satysfakcję z tworzenia niesamowitych projektów. Następnie przyszedł dreszczyk emocji związany z prezentacją tych rozwiązań klientom i niepewnością, czy uda się zaspokoić ich potrzeby, a także napięcie podczas oczekiwania na ich reakcje. Teraz ekscytujące jest dla mnie tworzenie wizji biznesowej i wspieranie ludzi w jej realizacji.

 

O rozmówcy:

Benjamin Braun, chief marketing officer, Samsung Europe. Przed dołączeniem do firmy Samsung, Benjamin kierował zespołem marketingu w marce Audi w Wielkiej Brytanii. Przed dołączeniem do Audi Benjamin był członkiem zespół zarządzającego platformą comparethemarket.com. Jeszcze wcześniej pracował w firmie British Gas – wówczas wprowadził na rynek Hive, czyli małą aplikację, która pozwala sterować domem za pomocą telefonu. Pracował też w firmie American Express w Nowym Jorku.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij