W Bielsku-Białej pojawił się antysmogowy mural w ramach akcji marki Aldi i Klubu Gaja

W Bielsku-Białej pojawił się antysmogowy mural w ramach akcji marki Aldi i Klubu Gaja
Antysmogowy mural w Bielsku-Białej to efekt współpracy marki Aldi i Klubu Gaja. Przez ponad 10 lat zmniejszy on zanieczyszczenie powietrza tak, jak robiłby to las o powierzchni ponad 100 m2, z kilkoma tysiącami drzew.
O autorze
1 min czytania 2020-10-08

Trwająca aktualnie jesień i zbliżająca się nieubłaganie zima to okres, w którym poziom zanieczyszczenia powietrza jest w Polsce największy. W związku z tym marka Aldi nawiązała współpracę z Klubem Gaja – jedną z najstarszych niezależnych organizacji pozarządowych zajmujących się ochroną środowiska naturalnego i prawami zwierząt w Polsce – Galerią Bielską BWA, a także artystką Ewą Ciepielewską i zainicjowała stworzenie w Bielsku-Białej nietypowego, antysmogowego muralu.

Autorką malowidła jest Ewa Ciepielewska z Grupy LUXUS. Mural przedstawia fragment lasu prześwietlonego wiosennym słońcem. Do jego wykonania użyte zostały specjalne farby antysmogowe firmy Airlite, które wykorzystują proces podobny do fotosyntezy – z tą różnicą, że w farbach obecny jest dwutlenek tytanu wytwarzający reaktywne cząsteczki, które neutralizują zanieczyszczenie powietrza w obojętne związki. Dzięki temu namalowany na muralu las zmniejszy zanieczyszczenie powietrza tak, jak zrobiłby to las o powierzchni ponad 100 m2, z kilkoma tysiącami drzew.

Oficjalne odsłonięcie muralu odbędzie się 12 października. Wydarzeniem temu towarzyszącym będzie akcja sadzenia drzew i krzewów w Szkole Podstawowej nr 27 w Bielsku-Białej, w ramach której przedstawiciele Klubu Gaja, uczniowie, a także pracownicy marki Aldi posadzą m.in. głogi, leszczyny, aronie i byliny. Przeprowadzony zostanie również warsztat budowy budek lęgowych dla wiewiórek, ptaków, nietoperzy i motyli.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Pod koniec lipca br. marka Converse ruszyła z nową akcją pod hasłem „City Forests”, w ramach której w 14 miastach na całym świecie pojawiły się proekologiczne murale. Jeden z nich znaleźć można w Warszawie, przy stacji Metro Politechnika.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut. Ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych i – jak zapewnia marka – oczyszcza powietrze tak skutecznie, jak ponad 200 drzew.

PS3

W listopadzie 2019 roku w Warszawie oraz wybranych miastach Małopolski pojawiła się instalacja przedstawiająca olbrzymie płuca, która pokazywała, jak zanieczyszczone jest powietrze. Nietypowy outdoor był częścią kampanii Polskiego Alarmu Smogowego.

PS4

W czerwcu 2019 roku na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.

PS5

Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.