Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Biedronka promowała leki hasłem „zawsze niskie ceny” – teraz sieć ukarano grzywną

Biedronka promowała leki hasłem „zawsze niskie ceny” – teraz sieć ukarano grzywną
Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny nałożył na Biedronkę grzywnę w wysokości tysiąca złotych. Sieć została ukarana za promowanie leków hasłem „zawsze niskie ceny”.
O autorze
1 min czytania 2020-11-03

W sierpniu br. Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny przeprowadził w wybranej placówce sieci planowaną kontrolę, podczas której stwierdzono nieprawidłowości – dotyczyły one półki, na której znajdowały się produkty lecznicze. 

Ceny leków były bowiem umieszczone na listwie cenowej, na której widniało hasło „Zawsze niskie ceny”. Jak przyznał kierownik sklepu sieci, tego typu podkłady cenowe dotyczą całego asortymentu sklepu, nie tylko produktów leczniczych, zaś samo stwierdzenie „Zawsze niskie ceny” jest hasłem standardowym wszystkich sklepów marki.

Co więcej, kierownik placówki sieci przedstawił jako dowód tzw. podręcznik sprzedawcy, w którym znajdowały się wewnętrzne procedury Biedronki, w tym m.in. opis oraz format etykiet cenowych.

Mimo tych wyjaśnień Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wszczął postępowanie administracyjne przeciwko sieci o prowadzenie niedozwolonej reklamy. Jak uzasadnienie wskazano art. 94a ust. 1a Prawa farmaceutycznego, na podstawie którego zakazana jest reklama placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnosząca się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ostatecznie Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny uznał, że cena leków umieszczona na wspomnianych listwach cenowych z hasłem „Zawsze niskie ceny” stanowi zachętę do ich zakupu w niskiej cenie i narusza Prawo farmaceutyczne. Na sieć została nałożona grzywna w wysokości tysiąca złotych.

Biedronka na tę chwilę nie odniosła się do zarzutów. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu – jak podaje UOKiK, w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów. Na sieć została nałożona kara w wysokości 115 mln złotych.

PS2

Pod koniec września 2019 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił właścicielowi sieci Biedronka zarzut stosowania nieuczciwych praktyk wobec dostawców produktów spożywczych.