Zlatan Ibrahimović, szwedzki piłkarz występujący na pozycji napastnika we włoskim klubie A.C. Milan, w poniedziałek 23 listopada br. opublikował na swoim Twitterze wpis, w którym zwrócił się bezpośrednio do firmy EA Sports – piłkarz zarzucił marce, że ta wykorzystała jego wizerunek, nie pytając go o zgodę, i czerpie z tego korzyści.
„Kto udzielił FIFA EA Sports pozwolenia na używanie mojego imienia i twarzy? Z tego co wiem, to nie jestem członkiem Fifpro, a jeżeli tak, to zostałem tam umieszczony bez mojej zgody. I na pewno nigdy nie pozwoliłem grze FIFA ani FIFPro na zarabianie pieniędzy na moim wizerunki” – napisał Ibrahimović we wpisie na swoim Twitterze.
Zobacz również
W poście sportowiec odniósł się do FIFPro – międzynarodowej organizacji, w skład której wchodzi ponad 60 tys. piłkarzy z całego świata. Aby móc pokazywać w grze FIFA wizerunki graczy, a także korzystać z ich prawdziwych imion i nazwisk, EA Sports jest zobowiązana do wykupienia od FIFPro licencji.
PS
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Kierowca wyścigowy Lewis Hamilton chciał zabronić szwajcarskiej marce luksusowych zegarków, której historia sięga XIX wieku, używania nazwy „Hamilton”. Sąd odrzucił jednak prośbę sportowca.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W ramach niecodziennej akcji marketingowej kostarykański piłkarz Jonathan McDonald podczas ostatniego meczu wyszedł na boisko w koszulce z napisem „Burger King”.