Sieć Carrefour wstrzymała emisję reklamy w TVP VOD – ma to związek w homofobicznymi treściami

Sieć Carrefour wstrzymała emisję reklamy w TVP VOD – ma to związek w homofobicznymi treściami

Polski oddział sieci Carrefour poinformował o wstrzymaniu emisji reklamy na platformie TVP VOD po tym, jak pewna użytkowniczka Twittera zwróciła uwagę na to, że w serwisie tvp.info pojawiają się homofobiczne treści.

Użytkowniczka o nicku Claire Underwood opublikowała na swoim twitterowym profilu post wraz ze screenem strony serwisu tvp.info przedstawiającym, jakie artykuły pojawiają się w portalu po wpisaniu hasła „tęczowa zaraza”. Na drugim zdjęciu widniała zaś reklama sieci Carrefour umieszczona na platformie TVP VOD.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

„Czy jesteście świadomi tego, że kupując reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, jednocześnie finansujecie najbardziej obrzydliwą nienawiść względem osób LGBT?” – napisała internautka, zwracając się do francuskiego oddziału sieci Carrefour.

Na odpowiedź przedstawicieli marki nie trzeba było długo czekać – francuska centrala Carrefour opublikowała na swoim twitterowym profilu wpis, w którym napisała, że homofobiczne treści, na które zwróciła uwagę internautka, nie odzwierciedlają wartości firmy. Sieć poinformowała również o wstrzymaniu reklamy na platformie TVP VOD i podkreśliła, że „podwoi czujność @CarrefourPolska na tego typu tematy”.

Swoje stanowisko w tej sprawie przedstawił również polski oddział sieci Carrefour. 

„Carrefour Polska to firma, która przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności swoich klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych.  

Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)” – czytamy w oświadczeniu marki. 

Jednocześnie sieć przyznała, że „nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej. Wszędzie tam gdzie reklamy naszej firmy się ukazywały, nadal będą wyświetlane”. 

zdjęcie: twitter.com/ParisPasRose

PS

Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX, poinformował na swoim profilu na LinkedInie o zaprzestaniu reklamowania popularnego portalu w radiowej Trójce. Ma to związek z głośnym zamieszaniem wokół piosenki Kazika.

PS2

7 czerwca br. marka Durex ruszyła z nową kampanią pod hasłem „Głośni w łóżku”, której bohaterami jest m.in. para jednopłciowa. TVP, jako jedyna stacja, odmówiła emisji spotu, tłumacząc, że może mieć ona „negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich”.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij