Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Ta reklama Toyoty Yaris została zablokowana w Australii – bo promuje „niebezpieczną jazdę”

Ta reklama Toyoty Yaris została zablokowana w Australii – bo promuje „niebezpieczną jazdę”
Australijski organ ds. etyki reklamy orzekł, że reklama Toyoty, w której przedstawiono trzy odmiany modelu Yaris, promuje nieodpowiedzialną i zbyt szybką jazdę. Czy słusznie?
O autorze
1 min czytania 2021-01-08

Do australijskiego organu ds. etyki reklamy wpłynęły liczne skargi na nową reklamę marki Toyota, w której przedstawiono trzy odmiany modelu Yaris – podstawową, Yaris Cross oraz Yaris Gr. W spocie pokazano trójkę rodzeństwa, które spieszy się na rodzinną imprezę – każdy do swojego rodzinnego domu dojeżdza innym modelem auta. 

Która część reklamy wzbudziła kontrowersje wśród australijskich widzów? Otóż, chodzi o moment, w którym mężczyzna, zapomniawszy o rodzinnej imprezie, szybko wsiada do swojego samochodu i z piskiem opon rusza w drogę. A to, zdaniem odbiorców, promuje niebezpieczną jazdę. 

Oliwy do ognia dolał fakt, że bohater jako pierwszy dojechał do domu swoich rodziców, mimo że jego dwie siostry były już w drodze długo przed nim. Nie wiadomo, jaką odległość do pokonania miał każdy z bohaterów, lecz według odbiorców mężczyzna na pewno jechał zbyt szybko, bo jeszcze w między czasie zdążył odebrać tort na przyjęcie. 

Australijska Komisja Etyki Reklamy poprosiła Toyotę o skomentowanie zarzutów. Przedstawiciele marki bronili się, twierdząc, że podczas kręcenia reklamy nie złamano żadnego przepisu i ich zdaniem nie promuje ona niebezpiecznej jazdy. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mimo to australijski organ ds. etyki reklamy stwierdził, że moment gwałtownego ruszania istotnie może zachęcać do niebezpieczną jazdy i nakazał Toyocie usunięcie tego fragmentu ze spotu. Dopóki marka nie ustosunkuje się od decyzji Komisji, reklama nie może być emitowana w mediach.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spoty z kampanii „BMW M Town” marki BMW propagowały niebezpieczną jazdę i mogły zachęcać do łamania przepisów prawa drogowego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Na niemiecką markę Audi spadła fala krytyki tuż po tym, jak światło dziennie ujrzała reklama z małą dziewczynką stojącą tuż przed maską samochodu. Pikanterii dodało hasło „Lets your heart beat faster – in every aspect” („Niech twoje serce bije szybciej – pod każdym względem”).