To, co sumiennie wypracowaliśmy przez lata, przyniosło owoce w 2020 roku. Dell Technologies podsumowuje 2020 rok

To, co sumiennie wypracowaliśmy przez lata, przyniosło owoce w 2020 roku. Dell Technologies podsumowuje 2020 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2020 roku marka Dell Technologies? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2021 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2020 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2020 dla marki Dell Technologies opowiada Marcin Morawski, head of marketing, Dell Technologies Polska.

Największy sukces dla marki Dell Technologies w 2020 roku 

Coraz mocniejsze postrzeganie Dell Technologies nie tylko jako firmy, która dostarcza rozwiązania IT, ale także jest ekspertem, doradcą i zaufanym partnerem. To, co sumiennie wypracowaliśmy przez lata, przyniosło owoce w 2020 roku – w wymuszonej przyspieszonej  cyfrowej transformacji, w tak trudnym momencie dla wielu firm, byliśmy dla klientów firmą pierwszego wyboru, do której zwracali się z prośbą o wsparcie w jak najszybszym wdrożeniu kolejnych etapów cyfryzacji. To zaufanie i skuteczna pomoc przedsiębiorcom nie tylko w rozwoju, ale też w utrzymaniu ciągłości budowanego latami biznesu, to z pewnością nasz największy sukces minionego roku. 

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Dell Technologies  w 2020 roku

Przed 2020 rokiem byliśmy oczywiście przygotowani do życia i działania w świecie online’owym, ale w przypadku naszej branży i działań B2B, punkty styku z klientami były w dużym stopniu w świecie fizycznym – korzystali oni z warsztatów, konferencji i innych wydarzeń Dell Technologies. W marcu ekspresowo zaczęliśmy przełączać wszystkie aktywności do świata wirtualnego i to było największym wyzwaniem – ten switch trzeba było dokonać w 2 tygodnie, a normalnie robilibyśmy go pewnie dłużej. Na szczęście nie musieliśmy tworzyć nowych narzędzi od zera czy ich testować – do tej pory ten marketing mix miał po prostu inne proporcje.

Drugim wyzwaniem była jak najszybsza identyfikacja zmieniających się priorytetów naszych klientów. Wiele wcześniej zaplanowanych projektów było nagle zamrażanych, ale ruszyły w okolicach czerwca, kiedy okazało się, że bez zmian w modelu biznesowym i inwestycji w technologie trudno będzie prowadzić efektywne działania. Wyzwaniem było zwinne podążanie za zmianami u klientów i pokazywanie, że technologia jest podwaliną tej zmiany cyfrowej i to ona pozwoli przetrwać.

3 najciekawsze akcje w 2020 roku

  1. Transformation-experts.pl – portal edukacyjny i content hub, który zrzesza specjalistów cyfrowej transformacji i transformacji IT. W ramach Transformation Experts Academy od stycznia 2020 co dwa tygodnie tworzyliśmy kilka edukacyjnych sesji tematycznych online, odpowiadających na biznesowe wyzwania naszej grupy docelowej. Wystartowaliśmy jeszcze przed pandemią, także przez cały rok mieliśmy gotowe narzędzie do komunikacji z naszymi klientami. W ciągu 2020 w naszych wydarzeniach wzięło udział ok. 4 500 osób, a wielu uczestników wracało na nasze webinary po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt razy. Wygenerowaliśmy ponad 500 godzin nagranych materiałów, z których klienci mogą teraz na stałe korzystać.
  2. Wirtualne konferencje (Workforce Transformation Summit, Technology Discovery Day i Channel Technology Event), podczas których postawiliśmy mocno na interaktywność, dyskusje wirtualne i możliwość głosowania. Wydarzenia te, realizowane w formie talk-show wraz z naszymi ekspertami, współprowadzili znani prezenterzy: Marcin Prokop czy Jarosław Kuźniar. Były to lekkie i przyjemne treści, które w dobie zjawiska Zoom fatigue, czyli zmęczenia wideo rozmowami były odskocznią od tradycyjnych webinarów.
  3. Program Social Selling Expert, który przygotowaliśmy dla partnerów Dell Technologies. Był on niezwykle ważny, gdyż digital stał się bezapelacyjnie jednym z głównych kanałów dotarcia podczas pandemii. Na trzech poziomach szkoleniowych zespoły sprzedażowe zgłębiały tajniki komunikacji, pozycjonowania eksperckiego i uczyły się, jak skutecznie nawiązywać znajomości biznesowe w social mediach i przekuwać je potem w realne efekty.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Transformation Experts, w którym do tej pory, regularnie co 2 tygodnie, bierze udział ok. 200 osób. Samą stronę www.transformation-experts.pl w ciągu roku odwiedziło 5000 UU z czego 20%, czyli blisko 1000 osób zapisało się do naszego portalu wiedzy, który daje stały, darmowy dostęp do jakościowych treści edukacyjnych: webinarów, artykułów i case studies.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

W czasach „new normal” wyjątkowo ważne było dla nas bycie w kontakcie z naszą grupą docelową. Postawiliśmy na dedykowane newslettery wysyłane co tydzień do klientów i partnerów, które pozwoliły poszerzać wiedzę o nowych rozwiązaniach IT. Dbaliśmy o to, by klienci czuli się bezpieczni i zaopiekowani oraz mieli poczucie, że w każdej chwili mogą się do nas zwrócić. Mocno stawialiśmy też na wszelkie formy audiowizualne: audiobooki, podcasty, materiały VOD, aby zainteresowani mogli zapoznać się z naszymi materiałami nie tylko na żywo, ale mogli do nich wracać w dogodnym dla siebie czasie.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Na pewno zostajemy przy tych narzędziach, które mamy. Będziemy je jednak rozbudowywać i podążać za naszymi klientami. Liczę na to, że w drugiej połowie roku, gdy sytuacja się uspokoi, wrócimy do eventów i warsztatów offline, natomiast one już zawsze będą realizowane w formie hybrydowej. Dzięki wydarzeniom online wiele osób, które do tej pory z różnych względów nie mogły uczestniczyć w naszych wydarzeniach, teraz aktywnie się w nie włączyło. Chcemy też, by odbiór eventów był taki sam dla uczestników online, jak i offline pod kątem możliwości zadawania pytań, networkingu, udziału w dyskusjach itp. To będzie główne wyzwanie na 2021 rok. 

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Jako Dell Technologies bardzo mocno obserwujemy trendy, które wpływają na cyfrową transformację. Już w 2018 roku stworzyliśmy inicjatywę Future Thinkers, która zrzesza społeczność 150 liderów cyfrowej transformacji w Polsce. Przygotowaliśmy wtedy mapę istotnych trendów i jeden z nich właśnie się spełnia – to nomadyzm pracowniczy. Wtedy nikt oczywiście nie wiedział, że będzie pandemia, natomiast wiedzieliśmy, że technologia pozwala nam na pracę z dowolnego miejsca. Bardzo wielu pracowników nie wróci już do biur – z własnego wyboru lub z wyboru i strategii swoich firm i to, skąd pracują, nie będzie miało znaczenia. Ten trend „work from anywhere” będzie bardzo mocno wpływał na sposób naszej komunikacji, dotarcia do klientów, konstruowania i konsumpcji treści. 

Budżet na działania digitalowe

Nasza aktywność już zawsze będzie digitalowa – planując działania offline będziemy tworzyć jego „wirtualnego klona” w świecie cyfrowym. Będziemy też inwestować w nasze treści i dawać im drugie czy trzecie życie, żeby klienci i partnerzy mieli stały, bezpłatny dostęp do naszego contentu. 

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Rozpocznę może od historii, która przydarzyła nam się podczas jednego z naszych webinarów: ekspert prowadził prelekcję o rozwiązaniach hiperkonwergentnych, a w pewnym momencie do pokoju wszedł jego kilkuletni synek i poprosił, by tata zrobił mu kakao z pianką. W normalnych czasach byłoby to odebrane jako nieprofesjonalne, ale w 2020 ludzie zareagowali inaczej – na czacie posypały się dziesiątki pozdrowień dla juniora, a zaangażowanie uczestników wzrosło, bo zobaczyli ludzkie oblicze eksperta. 

I tak było z komunikacją w 2020 roku – wygrały te marki, które pokazywały normalność, rozumiały zmagania z codziennością i wykazywały się empatią. W tym trudnym czasie ważniejsze było ludzkie podejście i wzajemne wsparcie, przekazy „jesteśmy w tym razem, damy radę”. Wiele firm angażowało się w pomoc medykom, zakup maseczek czy potrzebnego sprzętu. Burger King niedawno apelował, aby wspierać także swoich konkurentów: McDonald’s czy Pizzę Hut. Wiele firm, w tym także my wspieraliśmy tych, którzy zostali najbardziej dotknięci przez skutki pandemii. Owszem – były też przykłady firm, które robiły „business as usual”, realizując działania w 2020 bez uwzględnienia kontekstu pandemii. Jednak większość nie patrzyła tylko na twarde KPI – one nie zawsze liczą się w marketingu i to ważna lekcja, jaką przyniósł nam 2020 rok.

3 najważniejsze cele i plany na 2021 rok

  1. Być blisko naszych klientów, by dostarczać im wiedzę i rozwiązania pomagające w cyfrowej transformacji i w erze new normal. Chcemy zachęcać ich do szukania przestrzeni na innowacje i by zobaczyli, jak technologia pomoże spełnić oczekiwania ich klientów.
  2. Praca hybrydowa – zmiana modelu pracy w wielu firmach sprawia, że musimy zaadaptować nowe myślenie o kontakcie z klientem i efektywnej komunikacji.
  3. Połączenie świata online i offline – ważne będzie przygotowanie naszych narzędzi i inicjatyw do działania w modelu hybrydowym już na stałe, by online w B2B traktować na równi ze światem offline.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij