TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Palący się billboard promuje program „Planeta doskonała” i zwraca uwagę na problemy klimatyczne

Palący się billboard promuje program „Planeta doskonała” i zwraca uwagę na problemy klimatyczne
Z okazji premiery nowej serii przyrodniczej „Planeta doskonała” BBC umieściło w Londynie nietypowy billboard, który w pewnym momencie zaczął się palić. Niekonwencjonalny happening miał na celu zwrócenie uwagi na katastrofę klimatyczną, która grozi naszej planecie.
O autorze
1 min czytania 2021-02-08

„Planeta doskonała” to nowa seria przyrodnicza, z narracją niezastąpionego Sir Davida Attenborough, która swoją premierę w Polsce miała 31 stycznia br. na kanale BBC Earth. Program ma na celu ukazanie, jak istotna dla życia na ziemi jest równowaga, a także skłania do refleksji nad naszą rolą odbudowywaniu ekosystemu.

W ramach promocji serii przyrodniczej zaplanowano liczne działania – w Polsce na przykład stworzono nową wersję słynnego utworu „Kolorowy wiatr” w wykonaniu Krzysztofa Zalewskiego. W Wielkiej Brytanii natomiast BBC umieściło iście niekonwencjonalny billboard.

Outdoorowa reklama pojawiła się w Londynie. Na niej zaś znalazł się plakat przedstawiający małą małpkę na idyllicznym, zielonym tle wraz z napisem „Planeta doskonała”. W pewnym momencie jednak ilustracja została częściowo zerwana, tak aby ukazywało się nowe zdjęcie – z palącym się lasem oraz napisem „Ale na jak długo?”. Co więcej, billboard sprawiał wrażenie, jakoby sam został podpalony. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oczywiście wszystko to w ramach niekonwencjonalnego happeningu, natomiast efekt dymu uzyskano za pomocą wytwornicy mgły z czerwonym światłem. Przesłanie całej akcji było natomiast jedno – nasza planeta jest doskonała, ale jednocześnie krucha i zagrożona coraz większą działalnością człowieka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

W 2019 roku w przestrzeni miejskiej Toronto pojawiły się niekonwencjonalne reklamy, które imitowały płomienie wydobywające się z garnka. W ten sposób władze miasta chciały zwrócić uwagę społeczeństwa na tragiczne konsekwencje wynikające z nieuważnego gotowania.

PS2

Pewien kanadyjski optyk wpadł na nietypowy sposób zareklamowania swojej marki – fasady okienne, znajdujące się nieopodal butiku, zostały przekształcone w okulary.

PS3

Popularna szkocka marka Hendrick’s Gin postanowiła w nietypowy sposób wypromować swój flagowy trunek – na ścianach i podłodze tunelu stacji King’s Cross w Londynie pojawiły się pachnące ogórkiem i różami grafiki oraz napisy w charakterystycznych dla brandu wiktoriańskich motywach.

PS4

Zachęcamy też do sprawdzenia innych ciekawych przykładów kampanii z wykorzystaniem billboardów.