Drukomat Masterclass: Duet, który działa na zmysły. Historia pewnego romansu z e-commerce i poligrafią w tle

Drukomat Masterclass: Duet, który działa na zmysły. Historia pewnego romansu z e-commerce i poligrafią w tle
O autorze
3 min czytania 2021-04-21

Czy e-commerce może obejść się bez poligrafii? Cóż, technicznie rzecz ujmując tak, ale to byłaby wielka strata! W końcu papier, dzięki swojej fizyczności, stanowi namacalną wartość – działa na zmysły, budzi emocje, a kontakt z nim na długo zapada w pamięć. Jak to się ma do współpracy z marką Hygge Nights? Wspólnym mianownikiem w całej tej historii jest właśnie słowo zmysłowość. Przeczytaj ją do końca – emocje będą narastać wraz z każdym kolejnym akapitem!

Historia opowiedziana zmysłami

Zaczynamy miękko i delikatnie – od słowa czułość. Na kompasie Hygge Nights to jeden z kierunków, który zdefiniowany jest w wartościach marki. Martyna i Adrian – para, która na co dzień funkcjonuje w świecie IT, wieczorami chętnie przechodzi do offline’u, tworząc produkty dużo bardziej namacalne niż fragmenty kodu. W ofercie sklepu internetowego Hygge Nights znajdziemy świece sojowe oraz naturalne mgiełki do poduszki. Martyna Wantulok, współzałożycielka Hygge Nights, zapytana jaka idea przyświecała powstaniu marki, odpowiada bez wahania:

Powinniśmy nauczyć się zwalniać, być dla siebie czuli i tworzyć wokół przestrzeń, która sprzyja relaksowi. Wierzymy, że nasze produkty potrafią umilić wieczory, wypełniając dom ciepłem i uczuciem beztroski.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na romans nie trzeba było długo czekać

Skąd pomysł na współpracę z Hygge Nights? W drukomat.pl wierzymy, że to, co zostaje przeniesione na papier, pomaga budować pozytywne relacje na styku marka – klient, a wiara ta poparta jest wieloma statystykami i badaniami, które przytaczamy między innymi w tym artykule. Widać to także w popularności naszej akcji #dorzućDOpaczki, której celem jest promowanie poligrafii w e-commerce, dzielenie się know-how oraz dostarczanie autentycznych przykładów na to, że duet papier i digital ma moc większą niż każde z nich w pojedynkę. Jednym z takich przykładów jest właśnie historia partnerstwa z Hygge Nights, w ramach którego powstał zestaw referencyjnych produktów poligraficznych, cieszący klientów, składających zamówienia online.

D jak dotyk

Wróćmy jednak do clou tego artykułu. Dotyk to słowo klucz, bez którego ta historia nie miałaby szczęśliwego zakończenia – doskonale współgra z filozofią Hygge Nights oraz finezją, jaką ma w sobie komunikat, przelany na szlachetny papier. Dotyk pojawia się już na etapie powstawania produktów, wytwarzanych ręcznie w domowej manufakturze, a następnie wędruje dalej, tam gdzie, mieszają się substancje oraz powstają nowe kompozycje zapachowe, aż do etapu pakowania. To długa ścieżka, ale warta uwagi, ponieważ efektem końcowym ma być zamówienie „dopieszczone” w każdym detalu. I aby tak się stało, w tym momencie musi wejść właśnie papier – niekoniecznie cały na biało.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Chwila, w której emocje sięgają zenitu

Odpakowywanie przesyłki, zwłaszcza takiej, na którą czekało się odpowiednio długo, potrafi wywołać emocje o niespotykanej sile.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Unboxing to ten moment, w którym umiejętne skalowanie napięcia potrafi wpłynąć na to jak doświadczenie zakupowe zapamięta nabywca. A im lepsze skojarzenia, tym większa szansa, że klient będzie miał ochotę na więcej, wróci do sklepu lub poleci go znajomym. Warto na tym etapie zadbać o każdy szczegół, a oprawa wizualna będzie prawdziwym preludium do tego, co czeka kupującego po odpakowaniu przesyłki.

Satysfakcjonujące zakończenie

W efekcie współpracy z Hygge Nights powstał zestaw produktów, złożony z uszlachetnianych pudełek prezentowych oraz pocztówek, a także naklejki, pełniące między innymi rolę plomb na zamknięciu opakowań. Kolekcja po opracowaniu projektów graficznych oraz wydruku prezentowała się następująco:


Fot. Hygge Nights


Fot. Hygge Nights

Projekt pudełka i pocztówki został dodatkowo wzbogacony uszlachetnieniami dla jeszcze lepszego efektu. W przypadku pudełka była to matowa folia, pociągnięta po całości opakowania, pocztówkę pokrył lakier wybiórczy UV, podkreślając najistotniejsze elementy graficzne projektu.

Efekt, który udało się osiągnąć, spełnił oczekiwania Hygge Nights – surowo, elegancko, ale jednocześnie sensualnie – dokładnie tak, jak miało być.

Pobierz ebook #dorzućDOpaczki i dowiedz się, jak uwodzić swoich klientów z pomocą poligrafii.

Potrzebujesz wsparcia? Umów się na spotkanie z jednym z naszych konsultantów! Zajrzyj również na nasz blog oraz i zobacz co publikujemy w mediach społecznościowych.

Drukomat to jeden z najnowocześniejszych portali do zlecania druku online. Pomagamy sklepom internetowym w rozwoju. Łączy nas jeden ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci!

 

Artykuł powstał we współpracy z Drukomat.pl