Lidl walczy z ubóstwem menstruacyjnym – marka w Irlandii rozdaje za darmo podpaski i tampony

Lidl walczy z ubóstwem menstruacyjnym – marka w Irlandii rozdaje za darmo podpaski i tampony

Irlandzki oddział Lidla zainicjował akcję, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym w tym kraju. W ramach inicjatywy sieć będzie za darmo rozdawać środki higieniczne, takie jak podpaski czy tampony.

Ubóstwo menstruacyjne to problem, który wciąż dotyka wiele osób. Badanie przeprowadzone przez organizację pozarządową Plan International pokazało, że prawie połowa Irlandek w wieku od 12 do 19 lat miała trudności z dostępem do podstawowych produktów menstruacyjnych. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Teraz z problemem tym postanowił walczyć irlandzki oddział Lidla. Sieć bowiem zainicjowała akcję, w ramach której będzie za darmo rozdawała podpaski i tampony wszystkim osobom, które ich potrzebują – do dystrybucji tych produktów marka wykorzysta swoją aplikację mobilną.

W ramach akcji wszystkie osoby, które zarejestrują się na platformie otrzymają kupon ważny przez 7 dni, który będzie można wymienić na jedno bezpłatne opakowanie wybranych podpasek lub tamponów. Co istotne, każdy użytkownik, który już raz zarejestrował się w aplikacji, będzie co miesiąc dostawać taki kupon. 

Lidl pomyślał także o osobach, które nie mają dostępu do smartfona – sieć będzie bowiem dostarczać środki higieniczne organizacji charytatywnej Simon Community, która wspiera osoby bezdomne. 

PS

Kraków dołączył do ogólnopolskiej akcji „Różowa skrzyneczka”, której celem jest walka z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach inicjatywy w ponad 200 miejscach w mieście pojawią się specjalne skrzynki z darmowymi podpaskami i tamponami.

PS2

Szkocki rząd przyjął ustawę, na mocy której mieszkanki kraju będą miały dostęp do darmowych środków higieny osobistej. Zabiegała o to Monika Lennon ze Szkockiej Partii Pracy, która do parlamentu trafiła w 2016 roku.

PS3

Pantone nawiązało współpracę ze szwedzką marką Intimina i ogłosiło wprowadzenie nowego koloru, który nosi nazwę „okres”. W ramach wspólnej inicjatywy obie firmy zwracają uwagę na problem tabuizacji miesiączki.

PS4

Miesiączka była, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie tematem tabu. Marka Bodyform, sprzedająca podpaski, tampony i wkładki higieniczne w Wielkiej Brytanii próbuje zmienić podejście do problemu. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij