TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Sławomir Kochański (Universal Music Polska): Chcemy zrozumieć pokolenie Z i mówić jego językiem bez korporacyjnego zadęcia

Sławomir Kochański (Universal Music Polska): Chcemy zrozumieć pokolenie Z i mówić jego językiem bez korporacyjnego zadęcia
– Chcemy, by młoda generacja postrzegała nas jako atrakcyjnego pracodawcę – firmę tworzoną przez ludzi z pasją, gdzie można rozwijać swoje talenty – na temat rekrutacji nowych pracowników z pokolenia Z poprzez TikToka rozmawiamy ze Sławomirem Kochańskim, digital directorem w Universal Music Polska.
O autorze
2 min czytania 2021-07-29

Dlaczego zdecydowaliście się na niecodzienną formę rekrutacji i poszukiwanie nowego pracownika wyłącznie poprzez TikToka?

Świat zmienia się bardzo dynamicznie, a my jako Universal Music Group chcemy za nim podążać. Nie oglądamy się na naszą konkurencję. Chcemy sami wyznaczać trendy i być tam, gdzie są ludzie, którzy kochają naszą muzykę. TikTok jest nowym medium, które w przypadku Generacji Z jest podstawową siecią społecznościową. Potrzebujemy ludzi, którzy rozumieją nowe trendy i żyją w tym świecie na co dzień, ale niekoniecznie mają bogate CV. Nie mamy oporu przed zatrudnianiem bardzo młodych pracowników, w których widzimy duży potencjał i pasję.

Jak oceniacie potencjał TikToka w kwestii rekrutacji nowych pracowników?

Rekrutacja nowych pracowników na TikToku nie jest trudna. Jest po prostu inna. Nie wymagamy wysłania CV. Liczy się dla nas człowiek i jego sposób myślenia, a nie kawałek papieru z datami poprzednich miejsc pracy. Papier przyjmie wszystko. Rekrutacja na TikTok’u pozwala nam już na wczesnym etapie ocenić, czy dana osoba potrafi obracać się w tym ekosystemie. Tak jak kiedyś można było znaleźć każdego na Facebooku, tak i niedługo TikTok stanie się medium całkowicie powszechnym.

Oprócz rekrutacji, czy TikTok jest dobrym kanałem do działań employer brandingowych?

Wszędzie tam, gdzie są fani naszych artystów, powinniśmy być również i my jako Universal Music Group. Chcemy, by młoda generacja postrzegała nas jako atrakcyjnego pracodawcę – firmę tworzoną przez ludzi z pasją, gdzie można rozwijać swoje talenty. Inwestowanie w pracowników i ich rozwój jest dla nas bardzo ważne. Nie jesteśmy zwykłym „korpo”. Jesteśmy unikalną grupą ludzi otwartych, twórczych i bezkompromisowych.

Na rynek pracy wkracza pokolenie Z. Na co zwraca ono największą uwagę w kwestii potencjalnego pracodawcy i oferty pracy?

Pokolenie Z szuka czegoś innego niż zwykłej, nudnej, biurowej pracy. Szuka miejsca, gdzie będzie mogło zrealizować swoje pasje, gdzie żaden dzień nie wygląda tak samo jak poprzedni, gdzie jest fajna grupa ludzi z podobnym podejściem. Staramy się wyjść im naprzeciw, budując zespoły pracujące projektowo. Obcy nam jest mikro-management i praca „od – do”. Ponadto, nasze biuro zostało zaprojektowane tak, żeby stworzyć przyjazną przestrzeń, gdzie ludzie po prostu czują się dobrze i gdzie mogą rozwinąć skrzydła.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy w przypadku tego pokolenia tradycyjne formy rekrutacji są znacznie mniej skuteczne niż nowoczesne metody, jak właśnie rekrutacja poprzez TikToka i wideo zamiast CV?

Tradycyjne wysyłanie CV nadal jest potrzebne. W szczególności przy rekrutacji na stanowiska, gdzie potrzebna jest bardzo specjalistyczna wiedza. Spotkania rekrutacyjne jednak wszystko weryfikują. Forma wideo może niekiedy bardzo pomóc już na wczesnym etapie. W Universal Music Group szukamy ludzi, którzy znają się na tym, co robią, mają umiejętności pożądane na rozwijającym się rynku i mogą wnieść nową wartość do firmy. Zatrudniamy osoby, które chcą się uczyć, rozwijać. Metoda rekrutacji przedstawicieli pokolenia Z na TikToku to sytuacja, w której informacja o rekrutacji pojawia się w naturalnym środowisku potencjalnych kandydatów. Chcemy ich zrozumieć, mówić ich językiem bez korporacyjnego zadęcia.

Jakich porad udzieliłbyś firmom poszukującym nowych pracowników wśród pokolenia Z?

Polecałbym mieć otwartą głowę i naturalność w absorbowaniu nowości. Świat zmienia się bardzo szybko i jeśli chcemy być skuteczni, to musimy zmieniać się razem z nim. Budując opis stanowiska w tradycyjny sposób, warto zastanowić się jak przetłumaczyć go na nieformalny język, przyjazny tym, których szukamy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O rozmówcy: 

Sławomir Kochański jest liderem działu digital w Universal Music Polska z wieloletnim doświadczeniem w branży digital marketingowej. W swojej karierze współpracował z takimi markami jak: Mercedes-Benz, Peugeot, Citroen, DS czy z branży technologicznej: PlayStation. Absolwent Warwick University i London Metropolitan Business School. Entuzjasta nowych technologii, gitarzysta No Frames Band, zapalony motocyklista i paralotniarz.