Alibaba Group, WWF i F5 Shanghai wspólnie przeciwko zanieczyszczaniu środowiska maseczkami medycznymi

Alibaba Group, WWF i F5 Shanghai wspólnie przeciwko zanieczyszczaniu środowiska maseczkami medycznymi

Po 1,5 roku pandemii w oceanach i morzach bardzo szybko wzrosła obecność kolejnego rodzaju zanieczyszczeń, czyli zużytych maseczek. Alibaba Group za pomocą artystycznej kampanii postanowiła zwrócić uwagę ludzi na rosnący problem.

Szacuje się, że w samym 2020 roku do oceanu trafiło 1,5 miliarda maseczek medycznych. Przedmioty, które miały na celu ochronę ludzi przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa, stały się z czasem źródłem zanieczyszczeń nie tylko lądu, ale i wód na naszej planecie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Alibaba Group to jedno z największych przedsiębiorstw prowadzących platformę e-commerce na świecie. W ofercie firmy znajduje się wiele produktów wykonanych m.in. z plastikowych materiałów, powszechnie uznawanych za najbardziej szkodliwe dla środowiska z uwagi na długi czas rozkładu. Mimo to Alibaba Group postanowiła zwrócić uwagę konsumentów na nowe źródło zanieczyszczeń oceanów, jakim są maseczki jednorazowe. Podejmując współpracę z WWF i F5 Shanghai firma stworzyła kampanię opierającą się na występie na żywo zatytułowanym „Fading Sea Creatures,” w wykonaniu Qiurui Du.

Artysta przedstawił obraz namalowany w całości na płótnie pokrytym maseczkami medycznymi. Do wykonania dzieła użyto specjalnej farby, która znika po zanurzeniu w wodzie. Obraz ukazał się oczom widzów ponownie, gdy został wyjęty z wody, uświadamiając, że życie w oceanie może powrócić do normalności, kiedy ludzie usuną z niego zanieczyszczenia, w tym zużyte maseczki ochronne.

W krótkim spektaklu nawiązano do meduz, czyli jednych z najdłużej żyjących stworzeń na ziemi. Występ uświadamia, że przez nieodpowiedzialność ludzi i zanieczyszczanie środowiska zużytymi maseczkami, mogą ucierpieć nawet najbardziej odporne zwierzęta. Kampania została specjalnie dostosowana, aby zaskakiwać pod kątem emocjonalnym i dać do zrozumienia, że to człowiek niesie największe zagrożenie dla środowiska. Bez zmiany nawyków, nawet stworzenia, które przetrwały katastrofy, nie przeżyją na planecie pełnej odpadów.

– Ostatni rok był wyzwaniem dla wszystkich, w tym dla Matki Ziemi, więc zespół chciał jasno przekazać światu znaczenie ochrony środowiska, mórz i wszystkiego, co w nim żyje – podsumowała Sarah de Joya, regionalna liderka kreatywna F5 w Szanghaju.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij